اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

فرهنگ مقاومت هیچ‌گاه نام حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد/ او برای باورهایش‌ می‌جنگید

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه گفت: فرهنگ مقاومت هیچ‌گاه نام و دلاوری‌های حاج قاسم سلیمانی را فراموش نخواهد کرد و خون او الهام‌بخش تمامی جریان‌های مقاومت و آزادی‌خواه عالم است.

فرهنگ مقاومت هیچ‌گاه نام حاج قاسم را فراموش نخواهد کرد/ او برای باورهایش‌ می‌جنگید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام محمد کاظمی کیاسری شامگاه 5شنبه در مراسم یادبود شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه هواپیما که در حسینیه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: شخصیت و منش و دکترین حاج فکری و رفتاری حاج قاسم سلیمانی به گونه‌ای بود که بسیاری از مظلومان دنیا به او دل بسته بودند و با رفتنش بسیاری از ملت‌ها در فراق او سوگوار شدند.

وی با بیان این که از استرالیا تا اروپا و حتی در قاره آمریکا، مراسمات و تجمعات و راهپیمایی‌های متعددی در غم فقدان این شخصیت بی‌نظیر مقاومت برگزار شد، افزود: او برای ایران و جهان اسلام نبود بلکه به همه جهانیان تعلق دارد و راهی که او با شهادتش گشود، به اتفاقات عظیمی منتهی خواهد شد که تحقق وعده الهی است.

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه در ادامه به حضور میلیونی مردم ایران در تشییع باشکوه این سردار مقاومت اشاره و گفت: از همه قشری برای وداع با او به خیابان‌ها آمده بودند و او چهره‌ای متعلق به همه نگاه‌ها و تفکرات و سلایق بود.

حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری در بیان الزامات حضور ایران در رخدادهای پیچیده منطقه‌ای به فلسفه تشکیل حکومت اسلامی در منظر امام خمینی (ره) اشاره و از حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرزندان غیور مکتب خمینی شریف یاد کرد و بیان داشت: او رسالت رساندن صدای انقلاب اسلامی به دیگر ملت‌ها و تحکیم پایه‌های حکومت دینی را به خوبی انجام داد و در این راه با اخلاق، متانت، شرافت و شجاعت به رستگاری رسید.

 

جبهه مقاومت حیات تازه‌ای یافته است

همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی همچنین به اثرگذاری حماسه عظیم مردم ایران در تشییع پیکر این شهید بزرگوار از خوزستان تا مشهد و قم و کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: همه دوستداران انقلاب اسلامی و آن شهید بزرگوار با دیدن چنین صحنه‌های بی‌نظیری از حماسه حضور مردم برای وداع با سردار رشید اسلام، حیات و انرژی تازه‌ای یافتند و خون تاز‌ای در رگان مقاومت اسلامی در منطقه جریان یافت که به خواست خداوند به رخدادهای بسیار بزرگی منتج خواهد شد.

وی مواجهه شهید سپهبد سلیمانی با تفکرات الحادی و مسؤولیت فرماندهی این جبهه با این شهید بزرگوار را یکی از افتخارات ارزشمند در کارنامه حیات او نام برد و گفت: او دکترین و مکتب مقاومت را در ابعاد و اشکال جدید و منحصربفردی پایه‌ریزی کرد که تا نابودی استکبار ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری تصریح کرد: دشمنان با جنگ نیابتی به دنبال تغییر نقشه منطقه و ایجاد محیط امن پیرامون رژیم صهیونیستی بودند و تا جریان مقاومت را برای همیشه نابود کنند اما تحقق وعده الهی سبب شد تا سردار دلاوری همچون حاج قاسم سلیمانی تمامی طراحی‌های جنایت‌کارانه این تروریست‌های کودک‌کش را نقش بر آب کند و اکنون خون او نیز الهام بخش جریان‌های مقاومت در منطقه و جریان‌های آزادی‌خواه عالم است.

 

ژنرال‌های روسی تمام قد به احترام حاج قاسم می‌ایستادند

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه در بخش دیگری از اظهارات خود به ماجرای دیدار حاج قاسم سلیمانی با پوتین اشاره و اظهار کرد: هنوز کسی نمی‌داند که در آن جلسه چند ساعته میان حاج قاسم سلیمانی با رئیس جمهور روسیه چه گذشت اما هر چه بود موجب شد تا به فاصله کمتر از 48 ساعت، روس‌ها در میدان سوریه به میدان بیایند.

وی اضافه کرد: در میدان نبرد سوریه، ژنرال‌های مطرح روسی حضور داشتند که همگی شجاعت، دلاوری و تدبیر حاج قاسم سلیمانی را می‌ستودند و فرامین او را در صحنه نبرد حتی به قیمت جان‌شان اجرا می‌کردند و به او باور و ایمان قلبی داشتند.

حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری غلبه بر هیمنه جریان‌های تروریستی تا دندان مسلح در سوریه را تنها به همت سردار سلیمانی میسر دانست و گفت: در میدان نبرد نیز واجد چنان ویژگی‌های منحصربفردی بود که تک تک مدافعان حرم عاشق خویش ساخته بود.

رمز محبوبیت حاج قاسم

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه در بخش دیگری از اظهارات خود به رمز محبوبیت حاج قاسم سلیمانی در داخل کشور نیز اشاره‌ای کرد و عنوان داشت: حاج قاسم تفکری وسیع و اندیشه‌ای بلند داشت. محبوبیت او نیز مرزهای خاکی را بر هم زده بود و از او یک چهره محبوب و متین و شجاع ساخته بود که همه افراد، گروه‌ها، اقشار، جریان‌ها و اندیشه‌ها به او احترام ویژه‌ای قائل بودند.

وی عدم وابستگی این سردار مقاومت به جریان‌ها و جناح‌های سیاسی را یکی دیگر از رموز درخشش شخصیت و محبوبیت او نام برد و افزود: شهید سلیمانی شجاع و نترس بود اما در عین حال مدبر و خلاق بود و فقط کلامش حفظ اقتدار، عزت و وحدت ملت ایران بود و این راه را در تبعیت از ولایت می‌دانست.

حجت‌الاسلام کاظمی کیاسری به رابطه عمیق و عاطفی میان او و خانواده‌های معظم شهدا بخصوص شهدای مدافع حرم اشاره و گفت: او عمویی مهربان برای فرزندان شهدای مدافع حرم از جمله شهدای فاطمیون بود و سرآخر نیز به مانند عموی پرمهر دشت کربلا به فیض عظیم شهادت رسید و با جسمی خون‌آلود و تنی پاره پاره و دستی جدا به زیارت معبودش شتافت و به آرزویش رسید.

وی جنگ با جبهه استکبار در شرایط کنونی در منطقه را به جنگی ایدئولوژیک تشبیه و خاطرنشان کرد: حاج قاسم و شهدای مدافع حرم نه برای حکومت سوریه و یا آب و خاک بلکه برای باور عمیق خود که پشتوانه توحیدی دارد، می‌جنگیدند و این راه با قدرت ادامه دارد.

سخنی با آنکه پوستر حاج قاسم را پاره کرد...

مشاور مستشاری فرماندهی سوریه در بخش پایانی اظهارات خود تأکید کرد: حاج قاسم همه فرزندان این سرزمین را به مثابه زینب خویش می‌دانست و به آنها عشق می‌ورزید و برای امنیت و آرامش آنان از جان خود در میدان‌های مختلف نبرد می‌گذشت و آنها که به عکس حاج قاسم اهانت کردند هم بدانند که او آنها را نیز فرزند خود می‌داند و ناظر چنین صحنه‌هایی است.

وی ابراز امیدواری کرد که فرزندان این سرزمین با هوشیاری در صحنه‌های مختلف، راه خود را بیابند و بدانند که دست حاج قاسم با آنها خواهد بود.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور باشکوه مردم بندرعباس برگزار شد، سید محسن بنی فاطمی نیز برای دقایقی مداحی و سوگواری کرد.

انتهای پیام/3264

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول