اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظرسنجی| ائتلاف گانتز هنوز جلوتر از ائتلاف نتانیاهو

نظرسنجی جدیدی که در فلسطین اشغالی انجام شده، حاکی از آن است که ائتلاف احزاب چپ‌گرا می‌تواند در انتخابات سراسری پیش‌رو، 57 کرسی پارلمان رژیم صهیونیستی را به دست بیاورد.

نظرسنجی| ائتلاف گانتز هنوز جلوتر از ائتلاف نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پیمایش افکارسنجی جدید در فلسطین اشغالی پیش از برگزاری انتخابات سراسری نشان می‌دهد که آراء حزب ائتلافی «آبی‌وسفید» به ریاست «بنی گانتز» همچنان جلوتر رقیب راست‌گرای خود است.

روزنامه «جروزالم‌پست» امروز (جمعه) نوشت طبق نظرسنجی جدید که توسط شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده، اگر امروز در فلسطین اشغالی انتخابات سراسری برگزار شود حزب آبی‌وسفید می‌تواند ۳۴ کرسی پارلمان این رژیم (کنست‌) را به دست بیاورد.

این نظرسنجی همچنین می‌گوید حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی به ۳۱ کرسی، حزب لیست مشترک اعراب با یک کرسی افزایش به تعداد ۱۴ کرسی و حزب « اسرائیل بیتُنا» به ریاست «آویگدور لیبرمن» نیز به ۸ کرسی دست خواهند یافت.

بر این اساس، ائتلاف احزاب چپ‌گرا به سردمداری گانتز، در انتخابات بعدی دارای ۵۷ کرسی و ائتلاف احزاب راست‌گرا با هدایت نتانیاهو، حائز ۵۵ کرسی خواهند بود.

طبق این نتایج، در هر صورت باز هم نه ائتلاف راست و نه ائتلاف چپ حائز اکثریت لازم (۶۱ کرسی)‌ برای تشکیل کابینه نخواهند شد و بن‌بست سیاسی در رژیم صهیونیستی بعد از انتخابات سوم نیز ادامه خواهد یافت.

نتایج این پیمایش در حالی است که پیشتر نظرسنجی همین شبکه حاکی از آن بود که حزب آبی‌وسفید برای اولین بار بعد از گذشت تقریبا یک سال می‌تواند حائز ۶۱ کرسی در پارلمان و اکثریت لازم برای تشکیل کابینه شود. (جزئیات بیشتر)

مشکل اصلی بحران و بن‌بست سیاسی رژیم صهیونیستی، که باعث کشیده شدن آن به ورطه سومین انتخابات سراسری طی یک سال اخیر شد، عدم موافقت ائتلاف حزب لیبرمن (که تقریبا تمام کارشناسان سیاسی رژیم صهیونیستی او را مهره تعیین‌کننده در تشکیل کابینه ائتلافی لقب داده‌اند) با هیچکدام از احزاب نتانیاهو و گانتز برای تشکیل کابینه بود.

سومین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی یک سال جاری نیز در تاریخ دوم مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول