اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ارتش سوریه از هوا و زمین مواضع تروریست‌ها در حلب و ادلب را در هم کوبید

ارتش سوریه از هوا و زمین مواضع تروریست‌ها را در دو استان ادلب و حلب در هم کوبید، تروریست‌هایی که با راکت پراکنی به محله‌های مسکونی، ده‌ها غیرنظامی را کشته و زخمی کردند.

ارتش سوریه از هوا و زمین مواضع تروریست‌ها در حلب و ادلب را در هم کوبید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه به حملات مکرر گروه‌های تروریستی به محله‌های مسکونی در شهر حلب و مناطق امن در شرق و جنوب شرق ادلب پاسخ داد و با حملات متمرکز خود، موشک اندازها و خمپاره‌اندازهای آنها را در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق استان ادلب منهدم کرد.

گروه‌های تروریستی مستقر در حومه غربی و جنوب غربی شهر حلب عصر روز پنجشنبه با حملات راکتی و خمپاره‌ای به محله السکری در حلب  موجب شهادت هفت غیرنظامی و زخمی شدن پانزده نفر دیگر شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، واحدهای ارتش سوریه عصر جمعه با سلاح توپخانه و موشک حملات متمرکزی را به مواضع گروه‌های تروریستی و استحکامات آنها در حومه جنوبی و جنوب غربی شهر حلب  داشتند که با کشته شدن شماری از تروریست‌ها و زخمی شدن شماری دیگر و انهدام سکوهای پرتاب موشک آنها همراه بود.

یک مقام محلی در استان حلب هم اعلام کرد که بامداد امروز ده‌ها تروریست در حملات هوایی روسیه و سوریه به مواضع آنها در استان‌های حلب و ادلب زخمی شدند.

گروه‌های تروریستی هم به بازداشت غیرنظامیان در مناطق استقرار آنها در ادلب ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند آنها از گذرگاه‌هایی که در ابوالظهور(جنوب شرق استان ادلب)، الحاضر(جنوب استان حلب) و الهبیط(جنوب استان ادلب) ایجاد شده خارج شوند و آنها را به عنوان سپر انسانی به کار گرفته‌اند. این تروریست‌ها همزمان به حملات راکتی به روستاهای «ابودفنه» و «تل خطره» در شرق و جنوب شرق استان ادلب ادامه می‌دهند.

گروه‌های تروریستی همچنین اطراف راه‌های منتهی به گذرگاه‌های سه گانه انسانی را مین‌گذاری کردند و با درست کردن خاکریز و استقرار تک تیراندازها در این راه‌ها مانع عبور خودروها می‌شوند و راه‌های فرعی منتهی به گذرگاه‌ها را هم تخریب می‌کنند.

در همین حال خبرگزاری سوریه گزارش داد: مسئولین دولت سوریه از چندین روز قبل امکانات و تدابیر لازم را در گذرگاه‌ها برای استقبال از افرادی که متمایل به خروج از استان ادلب هستند فراهم کردند در آنجا چندین دستگاه آمبولانس و کمپ امداد پزشکی تدارک دیده شده است. اتوبوس‌هایی هم مردم را با بار و اسبابشان منتقل می‌کنند، اما روز جمعه به دلیل حملات گروه‌های تروریستی و رفتارهای آن هیچ غیرنظامی نتوانست خود را به گذرگاه‌ها برساند.

دو گذرگاه الحاضر  و ابوالظهور طی روزهای گذشته شاهد خروج ده‌ها غیرنظامی از مناطق استقرار تروریست‌ها در ادلب و  استان حلب به مناطق ایمنی هستند که ارتش سوریه آنجا را از تروریسم پاکسازی کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول