اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

امدادرسانی راهداری آذربایجان‌شرقی به 62 خودروی گرفتار در برف

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از امدادرسانی به 62 خودروی سواری گرفتار در برف استان خبر داد.

امدادرسانی راهداری آذربایجان‌شرقی به 62 خودروی گرفتار در برف

اروجعلی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: بارش‌های برف از دیروز 62 دستگاه خودروی سواری را در راه‌ها سطح استان زمین گیر کرده بود که امدادرسانی توسط اکیپ‌های راهداری و انتقال مسافران این خودروها به راهدارخانه‌ها و یا نزدیک‌ترین شهر صورت گرفته است.

وی افزود: 15 خودرو در مسیرهای شهرستان چاراویماق، 10 خودرو در بستان‌آباد، 8 خودرو در آزاد راه، 8 خودرو در میانه، 6 خودرو در شهرستان کلیبر و بین 3  خودرو نیز در مسیرهای شهرستان‌های ورزقان، عجب‌شیر و هشترود که در برف گرفتار شده بودند امدادرسانی شده است.

وجود 16 گردنه با کولاک شدید و 34 محور  مشکل‌دار و مه گرفته

 علیزاده  از وجود 16 گردنه و نقطه دارای کولاک شدید خبر داد و اضافه کرد: در اثر بارش‌ها و برودت هوای طی دیروز و امروز 16 گردنه و نقطه دارای کولاک شدید در سطح جاده‌های استان و در مسیرهایی همچون کلیبر و آزاد راه وجود دارد که باید 34 محور مشکل‌دار و مه گرفته در مسیرهای ورزقان، هشترود، چاراویماق، مراغه و ... را به این آمار اضافه کرد.

علیزاده تاکید کرد: در حال حاضر در 14 محور استان شاهد بارش برف هستیم.

برف‌روبی 6 هزار کیلومتر راه

این مقام مسئول در حوزه راه‌های آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: از دیروز نزدیک به 6 هزار کیلومتر راه و باند در سطح جاده‌های استان برف‌روبی و بیش از یک هزار و 140 تن نمک و شن پاشی برای سهولت تردد در مسیرها صورت گرفته است.

وی همچنین از مستقر بودن 94 اکیپ راهداری در سطح جاده‌های استان خبر داد و گفت: هم اکنون 460 دستگاه انواع خودروهای سنگین برای بازگشایی و انجام تردد در جاده‌های بین شهری آذربایجان‌شرقی در حال فعالیت هستند.

گفتنی است آذربایجان‌شرقی با 14 هزار کیلومتر که 10 هزار کیلومتر آن راه روستای و 4 هزار کیلومتر باقی مانده راه‌های اصلی، فرعی، آزاد راه و بزرگراه را شامل می‌شود یکی از پر راه‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/60014/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول