اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اجرای طرح شهربازی معارفی در زنجان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در زمینه توسعه فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: طرح شهربازی معارفی در زنجان اجرا می‌شود.

اجرای طرح شهربازی معارفی در زنجان

حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: زنجان با موضوع مساجد به دوازده منطقه تقسیم شده است تا دوره‌های آموزشی آغاز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در گام نخست از هفته آینده دوره‌های آموزشی را برای ائمه جماعات ۳۰ مسجد آغاز خواهیم کرد و به ترتیب سایر مساجد نیز وارد این امر خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی، اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان از ظرفیت هیأت‌های مذهبی شاخص از جمله حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، هیأت ثارالله، هیأت فاطمیون استفاده خواهد کرد، ادامه داد: طرحی را با شعار «هر هیأت یک منطقه» آغاز کرده‌ایم تا به طور مؤثر در زمینه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کنیم و تا به امروز نیز سه جلسه با هیأت‌های مذهبی در حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار کرده‌ایم.

احمدی با اشاره به اینکه در حوزه مجمع خیرین قرآنی، در حال شناسایی خیرین هستیم، تصریح کرد: زنجان جزو استان‌هایی است که در حوزه خیرین، بیشترین تمرکز خود را بر روی حوزه درمان گذاشته است، لذا ما باید ظرفیتی ایجاد کنیم که حداقل بتوانیم تا حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خیرین را به این سمت سوق دهیم که قرار است در همین راستا اولین جلسه را با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه به دنبال تشکیل کارگروه تبلیغ وقف هستیم و برای شروع می‌توان این مهم را در طارم و ماه‌نشان که ظرفیت بسیار خوبی در حوزه وقف دارد، اجرا کرد، اظهار کرد: در چند محور گروه‌های تبلیغی را در حال توانمند کردن هستیم، این در حالی است که در حوزه روحانی مستقر نیازمند همکاری اوقاف هستیم.

احمدی از ارتباط خوب اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با حوزه علمی خواهران و برادران خبر داد و گفت: کاری که اخیراً در این زمینه شروع کرده‌ایم، بحث دوره تربیت مشاور دینی است که برای سال اول این دوره‌ها ۶۰ نفر هماهنگ شده‌اند و لزوم اجرای این دوره‌ها از آن بابت است که در زنجان مشاور دینی نداریم.

وی از اجرای طرح شهربازی معارفی در زنجان خبر داد و گفت: قرار است در قالب این طرح، قصه‌های قرآنی و معارف را در قالب شهربازی به بچه‌ها ارائه دهیم چرا که قصه‌های انبیا را می‌توان در قالب یک نمایشگاه دائمی با عنوان شهربازی معارفی اجرا کرد که در طولانی مدت می‌تواند آورده داشته باشد و اهمیت این کار از آن بابت است که متأسفانه در حوزه کودک و نوجوان، در رابطه با اهل‌بیت (ع) و قرآن، کار شاخصی انجام نداده‌ایم.

انتهای پیام/73005/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول