اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مهم ترین کار سازمان بسیج در سال ۹۹ فعال‌سازی پایگاه‌ها با محوریت مساجد است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار سازمان بسیج در سال ۹۹ فعال‌سازی پایگاه‌ها است، فعالیت‌های بسیج گوناگون است اما فعال‌سازی و به ظرفیت‌رسانی پایگاه‌های مقاومت در مساجد برای اسلامی کردن محلات اولویت دارد.

مهم ترین کار سازمان بسیج در سال ۹۹ فعال‌سازی پایگاه‌ها با محوریت مساجد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی عصر امروز در سومین اجلاسیه سراسری اساتید شبکه تربیتی صالحین بسیج که در مجتمع ولایت برگزار شد، گفت: ما در کارها و رفتارهای سازمانی گاهی نوساناتی داریم که انعکاس این نوسانات در قاعده بسیج موجب ناامیدی، یأس و یا ایجاد شبهه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در سال ۶۰ وقتی که عملیات طریق القدس اتفاق افتاد و بستان آزاد شد، موقعیت‌های جغرافیایی اطراف بستان نیز آزاد شد، امام(ره) پیامی صادر کردند و توجه اصلی خود را به تربیت جوان‌های مؤمن انقلابی سوق دادند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) اینگونه به ما درس دادند که وقتی این جوان‌های مؤمن انقلابی تربیت شوند اینگونه اتفاق‌ها می‌افتد، افزود: بارها رهبری از همین جمله امام(ره) در اهمیت تربیت جوانان استفاده کردند، رهبری از همین منظر وارد بحث شدند و فرمودند تمام دغدغه ما درون بسیج است، می‌فرمایند اگر ۸ تا ۱۰ میلیون جوان مومن انقلابی پای کار داشته باشیم، در انقلاب هیچ‌گونه کم‌وکاستی نداریم، این یک راهبرد استراتژیک برای ما است تا یک نظام قوی را برنامه‌ریزی کنیم.

سردار سلیمانی عنوان کرد: بسیج در چله دوم انقلاب اسلامی با مقتضیات جدیدی روبه‌رو است، ما به‌شدت نیازمند این هستیم که سازماندهی جوانان و نوجوانان را در صدر اولویت‌های بسیج قرار دهیم تا بتوانیم برای ملت شریف ایران عمل به اندازه و به‌موقع داشته باشیم، برای اینکه ما به این نتیجه برسیم، بایستی سایه نظام تربیتی بر همه فعالیت‌های بسیج گسترانیده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: بسیج بزرگ‌ترین شبکه مردمی در دنیا است، اما هنوز به نقطه سازماندهی نرسیده است و هنوز راه طولانی در پیش دارد، ما برای سازماندهی بسیج باید رویکردهای جدیدی را اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از پایگاه‌های ما با محوریت بسیج بایستی مجددا ظرفیت‌سازی یا فعال شوند‌، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از پایگاه‌های ما نیمه فعال یا غیرفعال‌ هستند، همان پایگاهی که فعال خواهد شد ظرفیت جدیدی در بسبج است، مهم‌ترین و اساسی‌ترین کار سازمان بسیج در سال ۹۹ فعال‌سازی پایگاه‌ها است، فعالیت‌های بسیج گوناگون است اما فعال‌سازی و به ظرفیت‌رسانی پایگاه‌های مقاومت در مساجد برای اسلامی کردن محلات اولویت دارد.

سردار سلیمانی بیان کرد: در برنامه سال ۹۹ علاوه بر استحکام‌سازی و کیفیت حلقات موجود و افزایش حلقات موجود، اقدام دیگری نیز باید انجام شود، با توجه به اینکه بسیج دوباره از قاعده احیا می‌شود، ابتدا مساجد سپس پایگاه‌های محلی و سپس دانش‌آموزان در دستور کار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: فعال‌سازی پایگاه‌های بسیج در مساجد محور اصلی بسیج است، در سپاه نیز پذیرفته‌اند که این به‌عنوان محوریت مساجد مورد تأکید جدی است و با توجه به اینکه هدف یک پایگاه، اسلامی کردن محله است، تغییراتی در برنامه‌ریزی وجود دارد و این برنامه به‌عنوان یک اقدام عمده پشتیبانی می‌شود.

وی افزود: ما ۵۴ هزار پایگاه مقاومت داریم، آن‌هایی که فعال هستند، الگو خواهند بود، دیگر پایگاه‌ها به جهت پایگاه‌های فعال رهنمون خواهند شد، هر پایگاه در نزدیک به ۴۰ عرصه نقش‌آفرینی می‌کندد و اگر در هر عرصه یک گروه داشته باشیم، باید سرگروه عنوان مربی را داشته باشد، هیچ راهی نداریم برای اینکه ۸ میلیون را محقق کنیم مگر اینکه به پایگاه‌های مقاومت بپردازیم.

سردار سلیمانی یادآور شد: شورای عالی صالحین و شورای محتوایی نیز تشکیل شده و اساتید ما در شورای محتوایی تدبیر کردند منظومه فکری رهبری به‌عنوان زیرساخت تولید محتوا مورد توجه واقع شود و در این مسیر بسترسازی شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین متذکر شد: این اجلاسیه یک فصل جدید را برای ما می‌گشاید، هیچ تردیدی نداریم که باید نظام تربیتی بسیج را تقویت کنیم، از بنیان گذشته صیانت شود، رشد داده شود و تأثیرات خودش را در بارور کردن تشکیلات انقلاب اسلامی نشان دهد، ما ظرفیت‌های بسیار فراوانی داریم، همان فتح الفتوحی که امام فرمودند در دوران رهبری نیز اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه تربیت انسان‌های فرهیخته می‌تواند برای ما تکیه‌گاه انقلابی باشد، افزود: رهبری بر روی ایمان و غیرت دینی در دیدار با مردم قم تأکید کردند، از روش‌های موجود باید به‌عنوان ظرفیت استفاده کنیم و جوان‌ها را با روش‌های جدیدی به‌سمت بسیج دعوت کنیم، با حفظ اصول و کوچک‌ترین تزلزلی در اصول باید از روش‌های جدید استفاده کنیم.

سردار سلیمانی تأکید کرد: ما برای جذب جوانان به پایگاه‌ها حتما از روش‌های جدید استفاده می‌کنیم، معتقدیم در بخشی از برنامه‌ریزی‌ها شهرستان‌ها دخالتی نکنند و این ماحصل هم‌اندیشی کسانی است که این کار را برعهده دارند و در جایی دیگر نیز باید این کار انجام شود، سرگروه ما مربی شود، این مستلزم این است که توانمند‌سازی‌ها را انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه فرصت خوبی در اختیار ما قرار دارد که نوجوانانی به بسیج روی می‌آورند، خاطرنشان کرد: اگر‌ در کشور ۱.۵ میلیون نفر را توانمند کنیم، مشکلی نداریم اما در عمل کار سختی است، چیزی که اکنون از آن برخوردار هستیم برای پاسخ دادن به مسائل تربیتی راضی‌کننده نیست.

وی افزود: باید با راه‌های جدید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و محله را محور خودمان قرار دهیم و مساجد در سطح محلات ایفای نقش کنند و اگر این پشتیبانی‌ها را به سمت پایگاه‌ها گسیل‌کنیم، گام بزرگی‌ برداشته‌ایم.

سردار سلیمانی عنوان کرد: آن حجم از حلقات صالحین که بنا شده در پایان برنامه ششم به ۲۰۰ هزار حلقه برسد باید برای آن‌ها نیز برنامه داشته باشیم و نظام تربیتی بسیج نیز بر دیگر برنامه‌ها سایه بگستراند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: در نقشه ۱۰ ساله بسیج نیز که بر اساس بیانیه گام دوم تنظیم شده است، دال اصلی آن تربیت است، این هدف‌گذاری بلند و سنگینی است، اما آن چیزی که مهم است جهت تربیتی بسیج است و اگر بتوانیم با استفاده از توان‌ها و ظرفیت‌های بسیار موجود، این ظرفیت‌ها را در اختیار انقلاب قرار دهیم، کادر مهمی انجام داده‌ایم.

گفتنی است؛ هدف از برگزاری این همایش، تقویت انگیزه، ایجاد هم‌افزایی و تولید محتوا در بسیج است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول