اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ارتقاء فضای کسب‌وکار پیش‌نیاز بهبود شاخص‌های اقتصادی در خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: ارتقاء فضای کسب‌وکار و بهبود شاخص‌های اقتصادی یکی از اهداف مهمی است که باید دنبال شود.

ارتقاء فضای کسب‌وکار پیش‌نیاز بهبود شاخص‌های اقتصادی در خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در چهارمین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت خراسان رضوی که در محل سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به رتبه پایین ایران در فضای کسب‌وکار در رده‌بندی جهانی این شاخص اظهار کرد: در شاخص‌هایی مانند فرهنگ کار، نوع قراردادها و اعطای مجوزها هر چقدر تسهیل ایجاد شود شاخص‌های مؤثر اقتصادی از جمله رتبه کسب‌وکار بهبود پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تمرکز 28 درصدی اشتغال کشور در بخش دولتی تاکید کرد: با این رویه اشتغال را به‌سمت بخش‌های دولتی برده‌ایم این در حالی است که هر چه دولت چابک‌تر باشد کارایی اقتصادی آن بالاتر می‌رود.

وی گفت: در حوزه اقتصاد ملی، سه وزارتخانه صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌نوعی ستون‌های اقتصاد کشور محسوب می‌شوند، این سه وزارتخانه می‌توانند با تدارک برنامه‌های کارشناسی شده فضای کسب‌وکار کشور را بهبود ببخشند.

رزم‌حسینی با اشاره به دستگاه‌های برتر در حوزه ترویج فرهنگ نماز متذکر شد: دستگاه‌های دولتی می‌توانند با ترویج فرهنگ مقدس نماز باعث گسترش معارف اسلامی شوند.

استاندار خراسان رضوی در انتهای سخنان خود با تاکید بر اینکه هدف مجموعه مدیریتی استان ارتقاء فضای کسب‌وکار است، تصریح کرد: امیدواریم با اجرایی‌شدن پروژه‌های مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی، به‌سمت حذف برخی مجوزها برویم، تا خدمت‌رسانی به مردم تسهیل شود.

گفتنی است؛ در این جلسه با حضور استاندار خراسان رضوی از مدیران دستگاه‌های برتر در جشنواره شهید رجایی استان تقدیر شد.

بر این اساس در بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، در بخش شرکت‌ها و بانک‌ها و بیمه‌ها، شرکت توزیع نیروی برق مشهد، در بخش زیربنایی و تولیدی، اداره کل استاندارد، در بخش حمایتی، سلامت و بهداشت، اداره کل دامپزشکی، در بخش علمی، فرهنگی آموزشی، اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، در شاخص‌های عمومی، شرکت‌های آب منطقه‌ای و شرکت توزیع بیمه غرب، در بخش شاخص‌های اختصاصی، دستگاه‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی، در بخش اقتصاد مقاومتی، بانک ملی، پارک علم و فناوری و اداره کل جهاد کشاورزی و در بخش ترویج فرهنگ نماز، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دانشگاه علوم پزشکی مشهد و  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ادارات و دستگاه‌های برتر معرفی شدند.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول