اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سرمربی تیم پهلوانی کره جنوبی: امنیت در ایران را از بدو ورود احساس می‌کنم

سرمربی تیم کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کره جنوبی گفت: از همان ابتدا که وارد ایران شدم، امنیت و آرامش را احساس می‌کنم و هیچ‌گونه حس نگرانی وجود ندارد.

سرمربی تیم پهلوانی کره جنوبی: امنیت در ایران را از بدو ورود احساس می‌کنم

جون کیم در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به حضور تیم کره جنوبی در مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در بجنورد اظهار کرد: از این‌که در ایران و خراسان شمالی هستم خوشحالم.

وی افزود: از برخورد مردم بسیار خرسندم و بسیار مشتاقم تا در سطح شهرهای ایران و بجنورد در میان مردم باشم و با آنها به گفتگو بپردازم.

سرمربی تیم کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای کره جنوبی همچنین درباره آشنا شدن خود با این ورزش گفت: از سال ۲۰۰۵ با ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای آشنا شدم و از سال ۲۰۱۵ نیز این ورزش را در کره جنوبی راه‌اندازی کردم.

وی ادامه داد: پس از راه‌اندازی ورزش پهلوانی در کره، در مسابقات تبریز در سال ۲۰۱۵، سنندج و جاکارتا ۲۰۱۶ و همچنین در رقابت‌های فیلیپین در سال ۲۰۱۷ حضور داشتم.

این ورزشکار پهلوانی در ادامه از آشنایی نسبی خود با ورزش زورخانه‌ای گفت و افزود: ورزش‌های پهلوانی در ایران باستان برای آمادگی جنگاوران و ارتش کشور مورداستفاده قرار می‌گرفته و آمادگی این افراد را تأمین کرده است.

وی درباره استقبال از این رشته ورزشی در کشور کره جنوبی گفت و ادامه داد: پس از راه‌اندازی آکادمی رشته پهلوانی در کره جنوبی از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۶۰ ورزشکار جذب این رشته شدند که ۱۰ تن از آنان در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند.

جون کیم از حضور ۳ ورزشکار کره جنوبی در این رقابت‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: این ورزشکاران در کشتی پهلوانی و رشته کباده کشی حاضر می‌شوند و به رقابت می‌پردازند.

 

وی تیم‌های ایران و آذربایجان را ازجمله تیم‌های صاحب‌عنوان این رشته بیان کرد و افزود: امیدواریم تا مقام سوم را از سوی ورزشکاران کره جنوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کره جنوبی در انتها درباره وضعیت امنیت کشور ایران گفت: پیش از سفر اتفاقات اخیر در این کشور به وجود آمد اما چون پیش‌ازاین به ایران سفر داشتم، نسبت به امنیت و آرامش ایران مطمئن بودم و از هنگام ورود نیز این امنیت و آرامش قابل احساس است.

گفتنی است سومین دوره مسابقات بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به میزبانی بجنورد از ۳۰ دی‌ماه تا ۲ بهمن‌ماه با حضور ورزشکاران ۲۰ کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول