اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

شهرداری اهواز در جهت توسعه ورزش همگانی تلاش می‌کند

شهردار اهواز گفت: علیرغم وجود مشکلات مالی، در جهت توسعه ورزش همگانی تلاش و همکاری می‌کنیم.

شهرداری اهواز در جهت توسعه ورزش همگانی تلاش می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، موسی شاعری شهردار کلانشهر اهواز عصر امروز در جلسه مبادله تفاهم‌نامه ترویج و توسعه ورزش همگانی استان خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: اساسا شهر دارای روح و کالبد است، شهر را اگر موجودی زنده ببنیم، توجه یه روح  آن به همان اندازه توجه به کالبد آن مهم است.

وی افزود: البته مشکلات شهرداری‌ها بسیار زیاد است، ما ایرادات جدی را به قانون‌هایی که در حوزه  مدیریت شهری، هم در مباحث درآمدی و هم در حوزه اداره شهرها وجود دارد وارد می‌دانیم که امیدواریم مجلس آتی فکری اساسی برای این مشکلات کند چون با شرایط فعلی و نبود مدیریت واحد شهری، اداره شهرها بسیار مشکل است.

شاعری گفت: تعهدات بسیار زیادی به گردن شهرداری‌ها گذاشته شده درحالی‌که اختیارات آنها متناسب با این تعهدات نمی‌باشد و دخالت‌های مختلفی هم در این زمینه صورت می‌گیرد.

شهردار اهواز عنوان کرد: در سال ۸۸ در پاویون فرودگاه شیراز، جلسه‌ای با رئیس جمهور وقت داشتیم که ایشان آن زمان بسیار قاطعانه گفت باید ۲۳ وظیفه از وظایف دولت باید به شهرداری‌ها دهیم و در کنارش اختیارات و منابع درآمدی لازم نیز تعریف شود درحالیکه از همان موقع تا امروز این داستان، ادامه دارد.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها خصوصا در استان خوزستان با مشکلات متعددی مواجه هستند، از اهواز که به‌عنوان یک کلانشهر که بودجه آن هم شاید معادل بودجه تمام شهرهای استان باشد تا کوچک‌ترین شهر استان در حوزه زیرساخت‌ها مشکلات متعددی دارند.

شهردار اهواز درخصوص بودجه سال آتی این شهر گفت: پیش بینی بودجه جاری شهرداری اهواز برای سال ۹۹ معادل دو برابر کل درآمد شهرداری در سال ۹۷ می‌باشد که این کار را بسیار دشوار می کند.

شاعری بیان کرد: رکن اصلی توسعه ورزش همگانی، شهرداری‌ها و مدیریت شهری است. اسفند سال ۸۷ سند توسعه ورزش‌های همگانی امضا شد که طی آن سال ۱۵ مجموعه چندمنظوره و ۴۲ چمن مصنوعی که آن زمان در ایران تولید نمی‌شد ایجاد شد. اولین چمن مصنوعی را که وارد خوزستان کردیم، همان موقع از چین خریداری کردیم.

وی افزود: امروز شهرداری اهواز ۷۸ زمین چمن مصنوعی دارد که البته بخش زیادی از آن هم تخریب شده است.

شاعری گفت: توسعه شهر و ارائه خدمات مناسب به مردم در جهت رسیدگی به روح شهر وظیفه ما است، توسعه شهری زمانی پایدار خواهد بود که شهر زنده باشد که طبیعتا توسعه ورزش همگانی در این زمینه بسیار مهم است.

شاعری بیان کرد: هدف ما توسعه شهر و امکانات عمومی آن است. این تفاهم نامه حرکت بسیار خوبی است. در مجموعه شهرداری کلانشهر اهواز هم ما این آمادگی را داریم تا به  هر میزانی که اداره کل ورزش و جوانان استان آمادگی داشته باشد، علی رغم تمام مشکلات بسیار زیاد مالی و تنگناهایی که پیش روی ما است زیرساخت های لازم را در راستای توسعه ورزش همگانی ایجاد کنیم. 

انتهای پیام/۷۲۰۵۲/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول