اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

محققان البرزی به نانو سوخت هیبریدی دست یافتند

برای نخستین بار در کشور محققان استان البرز با تولید نانو سوخت هیبریدی موفق شدند روش جدیدی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت در پالایشگاه ها و نیروگاه ها پیدا کنند.

محققان البرزی به نانو سوخت هیبریدی دست یافتند

سید امیر حسین زمزمیان عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرج با اعلام اینکه برای نخستین بار در کشور محققان این پژوهشگاه با تولید نانو سوخت هیبریدی موفق شدند روش جدیدی برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سوخت در پالایشگاه ها و نیروگاه ها را پیدا کنند اظهار داشت: طرح تحقیقاتی تولید نانوسوخت هیبریدی در ۲ نوع موسوم به «ppm 90» و «ppm120»  برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوا  در نیروگاهها، پالایشگاهها و صنایع مختلف انجام شده است.

وی اضافه کرد: سوخت های سیال نانو هیبریدی کلاس جدیدی از سوخت هایی بوده که مبتنی بر فناوری نانو هستند.استفاده از این نوع سوخت ها در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و سایر صنایع م نقش موثری در پاکیزگی هوا دارد.

زمزمیان اظهار داشت: تیم پژوهشی نانوسوخت در پژوهشگاه مواد و انرژی این محصول جدید را تحت عنوان نانوسوخت هیبریدی تولید کرده است .

عضو هیات علمی  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: این یافته محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  دارای مشابه خارجی است اما نوع خارجی آن به عنوان یک افزودنی توسط شرکت های هلندی چند سال پیش نمونه هایی با نام «نانو ماکس» ساخته شد.

زمزمیان گفت: اکنون در حال مذاکره با  بخش نیروگاهی کشور هستیم تا به صورت آزمایشی این نوع سوخت در نیروگاه ها مورد استفاده قرار گیرد و پس از کسب نتیجه نهایی ، تجاری سازی معرفی شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی ایران با بیان اینکه روند ثبت اختراع  این ۲ نوع سوخت درحال انجام است، گفت: کیفیت این نوع سوخت در آزمایشگاه  پژوهشگاه مواد و انرژی ایران  و وزارت نیرو  تایید شده است.

وی ادامه داد: محققان پژوهشگاه مواد و انرژی ایران تاکنون اختراعات زیادی در سطح جهانی ، منطقه و کشور به ثبت رسانده که بخشی از این دستاوردها تجاری سازی شده است. آبگرمکن خورشیدی و آب شیرین کن نمونه هایی از اختراعات محققان این پژوهشگاه است.

انتهای پیام/ب/و/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول