اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری ۱۸۴ ساعت دوره آموزشی دهیاران و اعضای شورا در سمنان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: بیش از ۱۸۴ ساعت دوره آموزشی ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در این استان برگزار شد.

برگزاری ۱۸۴ ساعت دوره آموزشی دهیاران و اعضای شورا در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی صمیمیان صبح امروز در دوره آموزشی ضوابط و مقررات هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸۴ ساعت دوره آموزشی ویژه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها در قالب قوانین و مقررات، آشنایی با وظایف شوراها و ... برگزار شده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در استان سمنان بیش از ۲۰۰ نفر از دهیاران در آزمون مکاتبه‌ای ویژه دهیاران شرکت کردند، افزود: این استان دارای ۵۴۹ روستا و آبادی است که از این تعداد ۳۰۸ روستا دارای شورای اسلامی و ۲۵۷ روستا دارای دهیاری هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اضافه کرد: ۹۵۸ نفر عضو شوراهای اسلامی روستاهای این استان هستند که از این تعداد ۳۰ نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

صمیمیان بیان کرد: بالغ‌بر ۴۹ درصد از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان دارای سواد خواندن و نوشتن و زیر دیپلم، ۲۸.۵ درصد دیپلم، ۵.۵ درصد فوق‌دیپلم، ۱۴ درصد لیسانس و ۲.۵ درصد فوق‌لیسانس و چهار نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

وی با بیان اینکه ۵۳۰‌ جلسه توسط شورای اسلامی روستاهای استان سمنان در سه ماه سال ۹۷ برگزار شده و بالغ‌بر دو هزار و ۷۳۲ مصوبه داشته‌ است، تصریح کرد: هیأت‌های تطبیق این استان نیز ۳۲۰ جلسه در این ‌سه ماه برگزار کردند که دو هزار و ۹۴ مصوبه عدم مغایرت با قوانین و مقررات شناخته شده و مشکلی نداشتند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۱۳ مصوبه نیز برای بررسی مجدد به شورای اسلامی روستاها عودت داده شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول