اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

مباحث نظامی از توپ و تانک به ماهواره تغییر کرده است/ تحویل ماهواره ظفر پس از طی فرآیند پرتاب به وزارت دفاع

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مباحث نظامی فراتر از مقوله‌های توپ و تانک بوده چرا که ماهواره جایگزین آنها شده است.

مباحث نظامی از توپ و تانک به ماهواره تغییر کرده است/ تحویل ماهواره ظفر پس از طی فرآیند پرتاب به وزارت دفاع

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم تحویل ماهواره ظفر به وزارت ارتباطات که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: امروز دستاوردی را می‌بینیم که براساس بیانیه گام دوم انقلاب است، دانشمندان محصول ماهواره را طراحی و ساخته‌اند که نشان از رشد و پیشرفت علمی کشور دارد.
وی ادامه داد: اولویت کشور براساس منویات مقام معظم رهبری علم و فناوری است که یکی از آنها مقوله ماهواره است که خوشبختانه امروز شاهد این پیشرفت هستیم.
زاهدی گفت: امروزه مباحث نظامی تنها به توپ و تانک نیست، بلکه باید در فضا حضور داشته باشیم که ماهواره تاثیر بسیار جدی در حوزه‌های حمل و نقل، کشاورزی و رسانه دارد.

* ماهواره‌ ظفر پس از طی فرآیند پرتاب به وزارت دفاع برای قرار گرفتن در مدار تحویل داده می‌شود

براساس این گزارش، در مراسم تحویل ماهواره ظفر به وزارت ارتباطات پس از تشریح ویژگی‌های این ماهواره صورتجلسه تحویل دو ماهواره به امضای رئیس سازمان فضایی و رئیس دانشگاه علم و صنعت رسید، این ماهواره‌ پس از طی فرآیند پرتاب به وزارت دفاع برای قرار گرفتن در مدار تحویل داده می‌شود.

ماهواره ظفر ماهواره‌ای تحقیقاتی با ویژگی سنجش از دور است که تهیه نقشه کاربری اراضی، پایش توسعه شهری، پایش تغییرات در عرصه های طبیعی و جنگلی و تغییرات دریاچه های دائمی و فصلی و نیز شناسایی مناطق تخریب شده بعد از بحران از جمله کاربردهای آن خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول