اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

3 ماموریت برای ماهواره ظفر تعریف شده است/اولویت اصلی توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره ظفر دارای سه ماموریت تصویربرداری،‌ذخیره و ارسال داده و اندازه‌گیری تشعشات فضایی است.

3 ماموریت برای ماهواره ظفر تعریف شده است/اولویت اصلی توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در جمع خبرنگاران در مراسم تحویل ماهواره ظفر در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: این ماهواره توسط دانشمندان و نخبگان ایرانی در راستای تامین نیازهای کشور طراحی و ساخته شده است به طوری که ماهواره ظفر می‌تواند در مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر قرار گیرد. 

وی افزود: این ماهواره هر روز ۱۶ بار دور کره زمین خواهد چرخید. ایستگاه‌های کنترل ماهواره و دریافت داده هم اکنون آماده پرتاب هستند تا بعد از قرارگیری ماهواره در مدار مستقر شوند. 

براری تصریح کرد: ماهواره ظفر دارای سه ماموریت تصویربرداری، ذخیره و ارسال داده و اندازه‌گیری تشعشات فضایی است. 

* اولویت ماهواره ظفر توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور است

وی با تاکید بر اینکه این ماهواره در راستای نیازهای کشور طراحی و ساخت شده است، توضیح داد: اولویت اصلی در پرتاب ماهواره ظفر توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور است که این هم در راستای منویات مقام معظم رهبری در توصیه‌های هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب انجام شده است. 

رئیس سازمان فضایی ایران در پایان تاکید کرد: این ماهواره امروز به پایگاه فضایی می‌رود و بعد از انجام مراحل قانونی عملیات پرتاب انجام خواهد شد که زمان آن اعلام خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول