اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اقدام جالب دانش آموزان بردخون برای کاهش آلودگی هوا/ کاشت 12 نهال به نیت 12 امام

تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان بردخون در راستای کاهش آلودگی هوا به نیت ائمه تعداد 12 نهال کاشتند.

اقدام جالب دانش آموزان بردخون برای کاهش آلودگی هوا/ کاشت 12 نهال به نیت 12 امام

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، علی اخلاقی ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز هوای پاک در دبیرستان حجاب بردخون اظهار داشت: هوای پاک یکی از نعمت‌های ارزشمند پروردگار است و همه موجودات زنده برای ادامه حیات نیازمند بهره‌مندی از آن هستند.

بخشدار بردخون افزود: برای اینکه هوای پاکی داشته باشیم همه اقشار مردم باید به این موضوع مهم توجه کنند چرا که هوای پاک نیازمند تعامل و مشارکت همگانی است و بدون حمایت و همراهی نمی‌توان به این هدف رسید.

وی اضافه کرد: عوامل مختلفی در آلودگی هوا تأثیر دارند که متأسفانه در بیشتر آنها انسان‌ها نقش‌آفرین هستند و اگر نسبت به سلامتی و زندگی خود اهمیت می‌دهیم باید متعهد شویم از آلودگی هوا امتناع کنیم تا دنیایی پاکیزه و امیدآفرین بسازیم.

اخلاقی از دانش آموزان خواست فرهنگ هوای پاک را در خانواده‌ها ترویج دهند و بکوشند از آلوده‌کردن هوا و محیط زندگی در هر وضعیتی خودداری کنند تا جهانی زیبا داشته باشیم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز گفت: انقلاب صنعتی و افزایش خودروها و کارخانه‌ها در دنیای کنونی باعث ایجاد آلاینده‌های کشنده و نفوذ آلودگی‌ها و ذرات خطرناک در هوا می‌شود که نتیجه‌ای جز بیماری و افسردگی برای انسان‌ها ندارد.

ظهیر محمودی افزود: آموزش و پرورش از دستگاه‌های  مهم و مؤثر در افزایش آگاهی اقشار جامعه برای کاهش آلودگی هوا از راه ارتباط با دانش آموزان و خانواده‌های آنها و آموزش اقدامات عملی در این زمینه است.

وی اضافه کرد: همه وظیفه داریم در راستای نهادینه کردن فرهنگ هوای پاک در جامعه قدم برداریم و رسالت اصلی خود که پاسداشت زندگی سالم و هوای پاک است را محقق کنیم.

محمودی ادامه داد: الحمدالله مدارس اقدامات مؤثر و مناسبی برای گسترش هوای پاک در جامعه داشته‌اند و معلمان با بیان عوارض هوای آلوده، دانش آموزان را برای داشتن هوای پاک تشویق می‌کنند و خود نیز در این جهت سهیم هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش ابراز داشت: کاشت درخت یکی از اقدامات مهم در راستای کاهش آلودگی هوا است که هرساله با همکاری دستگاه‌های دیگر انواع درختان در فضای مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی کاشته می‌شود تا با افزایش سرانه فضای سبز اثرات آلاینده‌ها کم شود.

در این آیین که نمایندگان منطقه حفاظت شده مند، تعدادی از فرهنگیان و دانش آموزان نیز حضور داشتند به نیت ائمه تعداد 12 نهال کاشته شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول