اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آموزش؛ حلقه مفقوده شوراهای شهر و روستا/ سمنان دارای ۳ روستای بدون بیکار است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان آموزش را حلقه مفقوده در شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و گفت: سه روستای این استان بدون بیکار است.

آموزش؛ حلقه مفقوده شوراهای شهر و روستا/ سمنان دارای ۳  روستای بدون بیکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، منوچهر فخری پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی ویژه هیأت تطبیق مصوبات شورای اسلامی روستاهای استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: برخورداری از شهرهایی آباد در گرو روستاهای آباد، توسعه‌یافته و پیشرفته است و در واقع می‌توان گفت ساز توسعه شهرها در روستاها کوک خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۹۵۸ نفر در حال حاضر عضو شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان هستند که نقش بسیار مهمی در تبدیل روستاها به روستاهای آباد دارند، افزود: ایفای نقش مطلوب شوراها و دهیاران، عملکرد خوب دولت و همچنین انجام‌وظیفه مطلوب بخشداران، منجر به این مهم شده است که امروز شاهدیم، روستاییان به روستاها مهاجرت معکوس داشته و در حال تلاش برای آبادانی روستاها هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه امروز شوراها دارای تجربه مطلوبی هستند و از مراحل آزمون و خطا گذشته‌اند، تصریح کرد: امروز با جامعه‌ای از افراد تحصیل‌کرده در شوراهای اسلامی شهر و روستا مواجهیم که آماده‌اند در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه و کشور در حوزه وظایف تحت اختیار خود ایفای نقش کنند.

فخری با بیان اینکه سه روستای استان سمنان فاقد بیکار است، خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم تمامی روستاها در این استان به گونه‌های متفاوت و مختلف با ابعاد گوناگون از فرصت‌های اشتغال بهره‌مند هستند و این مهم بسیار ارزشمند بوده و باید ویژه‌تر موردتوجه قرار گیرد.

وی گفت: در استان سمنان از دهیاران، شهرداران و اعضای شورای اسلامی بسیار خوب، صاحب‌نظر و باتجربه‌ای برخوردار هستیم و موارد و مسائل پیرامون اشتغال و سایر موارد دهیاران را در دستور کار قرار داده و پیگیری خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان آموزش را حلقه مفقوده در شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و تأکید کرد: آموزش، یکی از مباحثی است که همواره مورد تأکید ما بوده و خواهد بود.

فخری تصریح کرد: تعارض یا اختلاف‌نظری که بعضاً بین اعضای شوراها، دهیاران و شهرداران به وجود می‌آید، به دلیل آن است که ما به وظایف خود آگاه نیستیم که این نقیصه و کمبود نیز با افزایش برگزاری دوره‌های آموزشی برطرف خواهد شد و هرچه این مهم موردتوجه جدی‌تری قرار گیرد، بهره‌مندی از افراد برای پیشبرد اهداف سازمانی مطلوب‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات هیأت تطبیق به‌واسطه ترکیب و ساختار آن، شبه قضایی و لازم‌الاجراست و وظیفه هیأت‌های تطبیق بررسی و تطبیق مصوبات شوراها با قوانین و مقررات موجود است و باید اعضای این هیأت‌ها به‌صورت جدی از اظهارنظرهای شخصی بپرهیزند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول