اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آبرسانی به 39 روستا با تانکر انجام می‌شود/ شرایط آب شهر «جاسک» به حالت عادی برگشته است

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آبرسانی به 39 روستا در مناطق سیل‌زده شرق هرمزگان با تانکر انجام می‌شود.

آبرسانی به 39 روستا با تانکر انجام می‌شود/ شرایط آب شهر «جاسک» به حالت عادی برگشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، امین قصمی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از زمان فعالیت سامانه بارشی هفته قبل و وقوع سیل در شرق هرمزگان، آب 335 روستا در شهرستان های جاسک و بشاگرد قطع شد که آب 296 روستا در همان مقطع وصل و آب 39 روستا معادل 10 هزار نفر جمعیت به دلیل از دسترس خارج شدن منابع تولید آب و تخریب 100 درصدی چاه های تامین آب، همچنان با قطعی آب مواجه هستند.

وی با اشاره به وضعیت آب شهر جاسک گفت: وضعیت توزیع آب شهر جاسک از جمعه گذشته به حالت عادی برگشته و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: خسارت‌های وارد شده در این بخش نیز در دست بررسی است.

وی با بیان اینکه تلاش برای وارد مدار کردن منابع آبی در حال انجام است، ادامه داد، تا زمان رفع کامل مشکل، آبرسانی بوسیله 11 تانکر انجام می شود که از این تعداد 9 تانکر به 30 روستای سیل زده جاسک که منابع آبی آنها از مجتمع سدیج و گابریک تامین می‌شد، اختصاص یافته است.

قصمی همچنین از توزیع آب بسته‌بندی در مناطقی که مسیر دسترسی آنها از بین رفته است خبر داد و گفت: با بازگشایی مسیرها روند آبرسانی مطلوب تر خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان همچنین به خرابی بیش از ٤٠٠ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب روستایی اشاره کرد و گفت: عمده این خسارت‌ها در مسیر رودخانه‌ها رخ داده است.

وی میزان برآورد اولیه خسارت وارد شده به شبکه های توزیع و انتقال در بخش آب روستایی را حداقل 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مجموع خسارت های  وارد شده بیشتر است که پس از برآورد نهایی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول