اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافق دولت سعودی و یونان برای استقرار موشک‌های پاتریوت در عربستان

یک روزنامه یونانی نوشت که دولت‌های ریاض و آتن برای استقرار موشک‌های پاتریوت ارتش یونان در خاک عربستان به توافق اولیه دست یافته‌اند.

توافق دولت سعودی و یونان برای استقرار موشک‌های پاتریوت در عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع مطلع یونانی به روزنامه «کاثیمرنی» گفتند که دولت سعودی و یونان به توافق اولیه برای استقرار موشک‌های پاتریوت در خاک عربستان دست یافته‌اند.

به نوشته وبگاه النبأ، منابع یونانی به این روزنامه گفتند که دو طرف همچنان در حال رایزنی در خصوص بحث‌های فنی و انتقال و راه‌اندازی این سامانه دفاعی هستند اما توافق اولیه چندین هفته است که به امضاء رسیده است.

منابع یونانی همچنین گفتند که این اقدام دولت سعودی در پی تمایل ریاض برای تقویت بنیه دفاعی خود در پی حملات به آرامکو صورت می‌گیرد.

وبگاه النبأ در ادامه نوشت که یونان نیز در نتیجه فشارهای آمریکا برای حضور در منطقه خلیج فارس، به سوی امضای این توافق کشیده شده است. آتن پیش از این نیز یک فروند ناو جنگی برای حضور در کنار نیروی دریایی کشورهای غربی تحت رهبری آمریکا به خلیج فارس اعزام کرده بود.

همچنین این خبر سه ماه بعد از حمله پهپادهای یمنی به تأسیسات نفتی آرامکو منتشر می‌شود؛ حمله‌ای که گفته شد چند لایه پدافندی پاتریوت آمریکایی را پشت سر گذاشت و با حمله به تأسیسات نفتی، تولید حدود شش میلیون بشکه نفت سعودی در روز را متوقف کرد.

شبکه العربیه در دهم آذر ماه نیز گزارش داد که دولت سعودی در توافقنامه‌ای با یک شرکت آمریکایی قصد دارد ضمن آموزش کادر نظامی خود، سامانه‌های دفاع هوایی «پاتریوت» را نیز ارتقا دهد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول