اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ابراز امیدواری پامپئو به از سرگیری صادرات نفت لیبی بعد از کنفرانس برلین

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که در نتیجه کنفرانس برلین، تاسیسات نفتی لیبی مجددا بازگشایی شود.

ابراز امیدواری پامپئو به از سرگیری صادرات نفت لیبی بعد از کنفرانس برلین

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در کنفرانس برلین به آلمان سفر کرده است تاکید کرد که در این کنفرانس پیشرفتهای محسوسی برای برقراری آتش بس کامل در لیبی حاصل شده است.

وی در عین حال تاکید کرد که تاسیسات نفتی لیبی که از سوی نیروهای خلیفه حفتر مسدود شده‌اند با کاهش تنشها بعد از این کنفرانس بین المللی دوباره بازگشایی شوند و جریان صادرات نفت دوباره برقرار شود.

کنفرانس برلین برای بررسی بحران لیبی عصر روز یکشنبه بدون حضور «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی و «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبیش» برگزار شد.

«آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان شامگاه یکشنبه و در پایان کنفرانس برلین درباره لیبی گفت در این کنفرانس مسیر جدیدی ایجاد شد تا بارقه امیدی برای لیبی‌ها ایجاد شود.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «کنفرانس برلین سهم بزرگی در حمایت از تلاش‌های سازمان ملل در لیبی بوجود آورد و هدف ما از این کنفرانس حمایت از طرح سازمان ملل است.»

 یک منبع آگاه در شرکت دولتی نفت لیبی روز شنبه گفته بود صادرات نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور از امروز متوقف می‌شود که به خسارت 700 هزار بشکه در روز برای این کشور منجر خواهد شد.

این منبع آگاه افزود تعطیلی این بنادر به استثنای بندر الزویتینة به دستور ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر که کنترل بخش‌های شرقی و مرکزی این کشور را به عهده دارد، صورت گرفته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول