اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

خشونت برضد کودکان مغز را متحول می کند

خشونت علیه کودکان یک مشکل جدی در آمریکاست و محققان این کشور می گویند قرار گرفتن بچه ها در معرض خشونت باعث تغییرات منفی و غیرقابل جبران در مغز می شود.

خشونت برضد کودکان مغز را متحول می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز، بررسی ها در آمریکا نشان می دهد اعمال خشونت علیه کودکان به خصوص در میان خانواده های فقیر آمریکایی بیشتر است و این احساس عدم حمایت اجتماعی در دراز مدت هم فعالیت مغز کودکان را دچار مشکل می کند و هم باعث افزایش ابتلای آنها به دیابت، سرطان و دیگر بیماری های صعب العلاج می شود.

 

پژوهشگران دانشگاه میشیگان می گویند کودکانی که در معرض خشونت بوده اند، در بزرگسالی بیشتر احساس ترس و استرس می کنند و در برابر تهدیدات ساده واکنش های غیرمعقولی نشان می دهند. این بررسی با مطالعه 177 نوجوان 15 تا 17 ساله انجام شده و نشان می دهد مشکل یادشده به خصوص در میان آمریکایی های آفریقایی تبار و افراد زیر خط فقر در ایالات متحده حادتر است.

محققان مغز داوطلبان را با ام آرآی اسکن کردند و به این نتیجه رسیدند که قرار گرفتن کودکان در معرض خشونت ارتباط میان بخش هایی از مغز را مختل می کند که باید در برابر تهدیدهای مختلف واکنش معقول و متناسب نشان دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول