اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کنگره شعر اهل بیت فرصتی برای آشنایی امت اسلامی با فضائل اهل بیت است

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه گفت: کنگره شعر اهل بیت فرصتی ارزشمند برای آشنایی آحاد امت اسلامی با فضائل اهل بیت و بیان ارادت مردم نسبت به اهل بیت است.

کنگره شعر اهل بیت فرصتی برای آشنایی امت اسلامی با فضائل اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا ملاهاشم نوری صبح امروز در همایش پیش کنگره شعر اهل بیت که در مجتمع نور شهرستان قروه برگزار شد، ضمن تسلیت حوادث تلخ دی ماه شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را تبریک و تسلیت گفت و اظهار کرد: حب اهل بیت در منابع اهل سنت فرض واجب دانسته شده است و نماز بدون صلوات بر محمد و آل محمد نماز نیست.

وی، سیره اهل بیت(ع) و عمل به آن را موجب کمال انسان و قرب به ذات اقدس الهی دانست و از خداوند متعال مسئلت کرد تا ائمه اطهار و اهل بیت(ع) در روز قیامت شفیع مومنین باشند.

 

وی با اشاره به ارادت قلبی اهل سنت به اهل بیت، خاطرنشان کرد: اهل سنت ارادت قلبی نسبت به اهل بیت داشته و دارند و در منابع دینی و اشعار شاعران اهل سنت میزان ارادت آنها به اهل بیت اشاره شده است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه بر لزوم وحدت دین مذهب اسلامی تاکید کرد و افزود: کنگره شعر اهل بیت به همت عالی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است و این کنگره فرصت مناسبی برای آشنایی آحاد و امت اسلامی با فضائل اهل بیت و لزوم محبت اهل بیت(ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه نیز در ابتدای این همایش ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س) از حضور امام جمعه اهل سنت و ماموستاها و روسای ادارات، نهادها و خانواده شهدا قدردانی و بر لزوم ترویج حب اهل بیت در جامعه تاکید کرد و افزود: شعر اهل بیت را زمینه‌ای برای شناخت بیشتر از اهل بیت است.

حجت‌الاسلام عباس عبدی به اهمیت کار فرهنگی توسط اعضاء کانون مداحان و شعرای آئینی در برهه حساس کنونی اشاره کرد و از مجامع میانی سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا در گام دوم انقلاب نیز نسبت به ایفای نقش سازنده خود عمل نمایند.

در این پیش کنگره چهل اثر از شعرای آیینی شهرستان برگزار شد و 11 نفر از شاعران آیینی به قرائت اشعار خود پرداختند.

در ادامه این برنامه دکلمه در وصف شهید، توسط خانم پارساجو قرائت شد و ۱۱ نفر از شعرای شهرستان آثار خود را قرائت کردند.

در پایان از شعرا و عوامل اجرایی کنگره تقدیر به عمل آمد.

لازم به ذکر است:  کنگره ملی شعر اهل بیت نیز با حضور شاعران آئینی استان‌های مختلف کشور ۱۴ اسفند ماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول