اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اجرای طرح ملی دادرس ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده برای روزهای سخت) با هدف ارتقای سطح آموخته‌ها ی امدادی و آماده‌سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

اجرای طرح ملی دادرس ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با همکاری هلال احمر طرح ملی دادرس با هدف ارتقای مهارت‌های امدادی، آماده‌سازی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و کاهش آسیب‌های ناشی از مخاطرات در روزهای سخت اجرا می‌شود. 

وی گفت: در اجرای طرح ملی دادرس عملیات امداد و کمک‌های اولیه با هدف توانمندسازی در حوزه فعالیت‌های اجتماعی به بیش از 160 دانش‌آموز با نیاز ویژه دختر و پسر متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای در 9 شهرستان و منطقه تابعه ارائه می‌شود. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با بیان اینکه یکی از محورهای برنامه ششم توسعه تدوین افزایش مشارکت‌های اجتماعی با توجه به مسئله عدالت جنسیتی است، عنوان کرد: در اجرای این طرح دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دختر و پسر با کسب مهارت و آموزش‌های امدادی برای روزهای سخت آماده می‌شوند. 

رنجبر اعلام کرد: طرح ملی دادرس برای افزایش آمادگی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه 13 مدرسه متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای در مواقع بحران، افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث مانند سیل و زلزله اجرا می‌شود. 

وی اظهار داشت: در این طرح مهارت‌های از جمله پناه‌گیری و خروج اضطراری، اطفاء حریق، حمل مصدوم، احیای قلبی و ریوی، چادرزنی، شکسته‌بندی ، آتل‌بندی، پانسمان و بانداژ به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آموزش داده می‌شود. 

وی گفت: اجرای طرح ملی دادرس در مدارس این فرصت را فراهم می‌آورد تا با افزایش سطح توانمندی‌ها، مهارت‌های امدادی، تقویت علم و دانش امدادی دانش‌آموزان برای تقویت تاب آوری آنها در جامعه فعالیت کنیم. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: در این طرح به دانش‌آموزان مباحث امدادی آموزش داده می‌شود و آموزش‌های مورد نیاز در هر حوزه را فرا می‌گیرند تا در شرایط لازم بتوانند از این آموزش‌ها استفاده کنند. 

رنجبرگفت: آمادگی بیشتر در برابر حوادث ناگوار از اهداف اجرای این طرح است و تلاش می‌شود تا در صورت بروز حوادث و بلایای طبیعی، افرادی که آموزش‌های مورد نیاز را فرا گرفته بتوانند امدادرسانی کنند. 

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی دادرس تصریح کرد: آموزش‌های طرح دادرس به سمتی حرکت می‌کند تا دانش‌آموزان قدرت مدیریت بحران در روزهای سخت و غیرعادی راداشته باشند و بر اساس آموخته‌های خود بتوانند در روزهای سخت به مقابله با حوادث ناگوار پرداخته و هوشمندانه اقدام کنند.
انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول