اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

یک مقام ژاپنی: اوپک می‌تواند اختلال عرضه نفت لیبی و عراق را جبران کند

رئیس صنایع نفتی ژاپن گفت: افزایش تولید اوپک می‌تواند، اختلال در عرضه نفت لیبی و عراق را جبران کند و تاثیر آن بر بازارهای جهانی نفت را محدود نماید.

یک مقام ژاپنی: اوپک می‌تواند اختلال عرضه نفت لیبی و عراق را جبران کند

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس-فاطمه صادقی؛ به نقل از رویترز، رئیس صنایع نفتی ژاپن گفت: افزایش تولید اوپک می‌تواند، اختلال در عرضه نفت لیبی و عراق را جبران کند و تاثیر آن بر بازارهای جهانی نفت را محدود نماید.

تاکاشی تسوکیوکا، رئیس اتحادیه نفتی ژاپن در کنفرانس خبری گفت: «قیمت نفت به علت آخرین اتفاقات احتمالا نوساناتی داشته باشد، اما ما مجبور نیستیم خیلی در مورد توازن عرضه و تقاضا نگران باشیم، زیرا اوپک می‌تواند کمبود نفت عراق و لیبی را جبران کند.»

تسوکیوکا که رئیس پالایشگاه ایدمیتسو کوسان نیز است، گفت پالایشگاه‌های ژاپنی احتمالا از میدان نفتی مشترک میان کویت و عربستان نفت بخرند، همان طور که در گذشته از این نفت استفاده می‌کردند.

شرکت ملی نفت اعلام کرد: پس از اینکه نیروهای وفادار به خلیفه حفتر یک خط لوله را بستند، دو میدان بزرگ نفتی در جنوب غرب لیبی از روز یک‌شنبه شروع به متوقف کردن فعالیت خود کردند.

کویت و عربستان ماه گذشته، اختلاف 5 ماهه بر سر میدان یک مشترک در منطقه بی طرف را حل کردند.(جزئیات بیشتر)

به گزارش فارس،  یک منبع آگاه در شرکت دولتی نفت لیبی گفت صادرات نفت از بنادر شرقی و مرکزی این کشور از دیروز متوقف می‌شود که به خسارت 700 هزار بشکه در روز برای این کشور منجر خواهد شد.

گفته می‌شود، این اقدام در راستای تصرف طرابلس صورت گرفته است و میزان تولید نفت لیبی پیش از این تعطیلی روزانه 1.3 میلیون بشکه بوده است.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول