اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

جانشین جدید نیروی قدس را بیشتر بشناسید/ سرداری که به تحمیل تلفات به دشمن می‌اندیشد

سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی با حکم فرمانده کل سپاه بعنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

جانشین جدید نیروی قدس را بیشتر بشناسید/ سرداری که به تحمیل تلفات به دشمن می‌اندیشد

گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس- محمد شلتوکی: صبح امروز و در آیین معارفه فرمانده جدید نیروی قدس سپاه، با حکم فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار سید محمد حجازی نیز بعنوان جانشین این نیرو منصوب شد.

سردار سرتیپ پاسدار حجازی با نام کامل «سید محمد حسین زاده حجازی»، متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان است. وی که در خانواده‌ای مذهبی رشد و تربیت یافته است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران به عضویت این نهاد انقلابی درآمد.

او در اوایل انقلاب برای مبارزه با جریانات ضدانقلاب و گروهک‌های تجزیه طلب به غرب کشور رفت و پس از آغاز جنگ تحمیلی نیز در امر اعزام نیروهای مردمی و ساماندهی نیروهای بسیجی اعزامی به جبهه فعالیت می‌کرد.

ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین فرماندهی سپاه منطقه دوم کشوری، جانشین قرارگاه عملیاتی سلمان و قرارگاه قدس از جمله دیگر سوابق سردار حجازی در دوران دفاع مقدس است.

وی پس از پایان جنگ بعنوان معاون نیروی انسانی و معاون هماهنگ کننده نیروی مقاومت بسیج فعالیت داشت تا آنکه در اسفندماه سال ۱۳۷۶ با حکم فرمانده معظم کل قوا بعنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج منصوب شد و به مدت ۱۰ سال فرماندهی این نیرو را بر عهده داشت.

سردار حجازی همچنین در سال ۱۳۸۶ بعنوان رئیس ستاد فرماندهی کل سپاه(معاون هماهنگ کننده) منصوب شد و در از خرداد ۱۳۸۷ تا مهر ۱۳۸۸ نیز جانشینی فرمانده کل سپاه را بر عهده داشت.

وی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران و دارای مدرک دکترای مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی است، در سال‌های اخیر علاوه بر کارهای میدانی و عملیاتی، عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) نیز بوده است.

 

او همچنین در کارنامه کاری خود، معاونت آماد، پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح با حکم فرمانده معظم کل قوا را نیز بر عهده داشته است و در سال‌های اخیر نیز مسئولیت میدانی در یکی از محورهای جبهه مقاومت را بر عهده داشت.

سردار حجازی در گفتگوی تفصیلی خود با خبرگزاری فارس که در سال ۱۳۸۷ و در جایگاه جانشینی فرمانده کل سپاه انجام شده است، از برنامه‌ریزی برای تحمیل تلفات زیاد و سریع به متجاوز سخن گفته و می‌گوید: راهکارهای تحمیل تلفات زیاد بر دشمن در مدت زمان کوتاه را نیز اندیشیده‌ایم، ولی در عین حال نباید با ساز و کارها و تاکتیک‌هایی که برای دشمن شناخته شده است با او جنگید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول