اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

30 میلیارد دلار در بخش واحدهای بزرگ صنعتی سرمایه گذاری شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه اگر سازمان و دستگاهی به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عمل نکند تخلف کرده است، گفت: حدود 30 میلیارد دلار در خوزستان سرمایه گذاری صورت گرفته که اکثراً در بخش واحدهای بزرگ صنعتی است.

30 میلیارد دلار در بخش واحدهای بزرگ صنعتی  سرمایه گذاری شده است

به گزارش خبرگزاری فاس از اهواز، ارسلان غمگین ظهر امروز در سیزدهمین آیین تکریم کارآفرینان برتر استان خوزستان اظهار کرد: از خرداد ماه امسال به منظور بررسی و شناسایی کارآفرینان برتر استان خوزستان اقدام کردیم که در این زمینه تعداد 65 کارآفرین نمونه استانی شناسایی شدند.

معرفی 11 کارآفرین برتر و 12 کارآفرین قابل تقدیر

وی با بیان اینکه کارآفرینی های برتر مورد بازدید میدانی کارشناسان قرار گرفتند، افزود: این کارآفرینان پس از معرفی به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نهایت 11 کارآفرین برتر و تعداد  12 نفر به عنوان کارآفرین قابل تقدیر معرفی شدند.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت: از آنجایی که خوزستان در حوزه صنعت و تجارت سابقه 150 ساله دارد در تلاش هستیم خوزستان را در حوزه تعاون به جایگاه واقعی خود برسانیم.

غمگین با اشاره به شاخص‌های مورد نیاز به منظور معرفی کارآفرینان برتر عنوان کرد: رشد اشتغال طی سه سال، کنترل رشد فروش، پرداخت حق بیمه، بارگذاری اظهارنامه مالیاتی، خلاقیت و نوآوری در کسب و کار و  رشد ارزآوری از جمله این شاخص‌ها هستند.

30 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در خوزستان

در ادامه  سید نورالله حسن زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار کرد: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات حوزه اشتغال توجه به تولید و تکنولوژی‌های داخل است، در سال‌های گذشته به جای انتقال تکنولوژی فقط انتقال ماشین آلات صورت می‌گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه اشتغال در کشور نیازمند سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات است، افزود: اکنون کشور در شرایط اقتصادی سختی است و از طرفی امور مالیاتی موظف به دریافت مالیات است چرا که  بخشی از منابع مالی کشور از طریق مالیات تامین می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر سازمان‌های حمایتی که وظیفه تامین زیرساخت های حوزه تولید را دارند دچار مشکل هستند و برخی از آن‌ها به مشکلات کشور در زمینه ایجاد اشتغال می‌پردازند این در حالی است که وضع کننده قوانین رفع موانع تولید و ارائه تسهیلات خود از این مشکلات اطلاع دارند.

حسن زاده با تاکید بر اینکه اگر سازمان و دستگاهی به مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عمل نکند تخلف کرده است، گفت: حدود 30 میلیارد دلار در خوزستان سرمایه گذاری صورت گرفته که اکثراً  در بخش واحدهای بزرگ صنعتی است.

وی افزود: 10 درصد صنایع بزرگ حدود 90 درصد سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده‌اند که بیشتر حجم سرمایه در گردش این صنایع در خوزستان است اما بانک‌ها از این گردش مالی بی‌نصیب هستند.

معاون استاندار خوزستان بیان کرد: تسهیلات ارائه شده توسط بانک‌ها بر اساس منابع و مصارف آن‌ها است به همین دلیل به هر میزان حجم سرمایه در گردش بیشتر باشد تسهیلات بیشتری را می‌توانند ارائه دهند.

بخش دولتی قانون های حمایتی را رها کرده‌اند

احمد هرمز رئیس هیات مدیره کانون کارآفرینان خوزستان گفت: 241 قانون در حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان شناسایی شده است  اما بخش دولتی قانون های حمایتی را رها کرده و به 12 قانون مانع ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی پافشاری می‌کند.

وی افزود: کانون کارآفرینان خوزستان دارای 6 عضو دولتی از جمله استاندار، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان صمت خوزستان، رئیس دانشگاه شهید چمران و رئیس جهادکشاورزی و ۶ عضو کارآفرین برتر است.

رئیس هیات مدیره کانون کارآفرینان خوزستان گفت: تا کنون 26 نماینده کارآفرین برتر در شهرستان‌های استان خوزستان به منظور ایجاد اشتغال در کنار دستگاه‌های اجرایی تعیین شده است.

هرمز با تاکید بر اینکه مناطق کمتر برخوردار جامعه هدف ما برای ایجاد اشتغال هستند، عنوان کرد: در هر شهرستان باید متناسب با ظرفیت‌های آن به منظور فراهم کردن فعالیت برای صنایع خرد و کوچک و مشاغل خانگی فرهنگ‌سازی شود تا شاهد توسعه کارآفرینی و اشتغال باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول