اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

جریمه 145 میلیارد تومانی یک پرونده قاچاق سوخت

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به کشف یک پرونده قاچاق سوخت، با خروج صدها میلیون سوخت قاچاق از کشور گفت: با حکم قطعی برای این پرونده 145 میلیارد تومان جریمه وضع شد.

جریمه 145 میلیارد تومانی یک پرونده قاچاق سوخت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علی مویدی خرم‌آبادی امروز در نشست خبری با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: اگرچه این موضوع در قاچاق کالا و ارز تاثیرگذار بوده، اما تلاش شد بسترها به گونه‌ای فراهم شود تا از خروج کالاهای اساسی از کشور جلوگیری شود.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: در این زمینه آیین‌نامه خوبی توسط دولت وضع شد، به طوری که امروز شاهد کمترین خروجی کالاهای اساسی از کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با قاچاق کالا توانستیم بر روی شبکه‌های اصلی متمرکز شویم، افزود: بر این اساس فردی که در چند سال گذشته نفوذ بسیاری در دستگاه‌های مختلف داشت، با ورود دستگاه قضایی و همچنین سازمان اطلاعات سپاه دستگیر شد.

مویدی خرم‌آبادی خاطرنشان کرد: این پرونده در خصوص خروج صدها میلیون لیتر سوخت قاچاق از کشور قطعیت یافته بود و در چند روز گذشته شاهد صدور حکم قطعی در رابطه با پرونده مذکور و جریمه 145 میلیارد تومانی برای آن بودیم.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه امسال 86 هزار پرونده در رابطه با قاچاق در کشور تشکیل شده، تصریح کرد: این رقم نسبت به سنوات گذشته رشد 7 درصدی داشته است.

وی ارزش این پرونده‌ها را حدود 9 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: افزایش تشکیل پرونده‌ها موجب خشنودی نیست، البته شاهد کاهش 50 درصدی زمان بررسی و دادرسی پرونده‌ها نسبت به گذشته هستیم.

مویدی خرم‌آبادی همچنین با بیان اینکه 30 درصد تولید پوشاک رونق یافته است، گفت: با افزایش تولید افراد فرصت‌طلب دیگر به سمت قاچاق گرایش نیافتند زیرا دیدند تولید داخل می‌تواند قاچاق را کاهش دهد.

رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین اظهار داشت: سال گذشته بیش از 9 میلیارد لیتر سوخت صرفه‌جویی شد که 90 درصد آن مربوط به گازوئیل بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول