اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیپلمات روس: اروپا تعهدات برجامی خود را با فشار آمریکا کاهش داد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با انتقاد از بهانه سه کشور اروپایی برای آغاز مکانیسم حل اختلاف، گفت این اروپا بود که ابتدا تعهدات اقتصادی ذیل برجام را با فشار آمریکا کاهش داد.

دیپلمات روس: اروپا تعهدات برجامی خود را با فشار آمریکا کاهش داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (دوشنبه) بهانه تروئیکای اروپایی برای فعال سازی مکانیسم حل اختلاف در توافق هسته‌ای ایران را زیر سوال برد.

اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «تروئیکای اروپایی مکانیسم حل اختلاف را به دلیل کاهش تعهدات برجامی ایران کلید زدند. آنها فراموش کردند که این تروئیکای اروپایی بود که ابتدا تعهدات اقتصادی‌اش را زیر فشار آمریکا کاهش داد».

وی با درخواست از طرف‌های مختلف جهت کاهش تنش‌ها افزود: «اکنون زمان مناسبی برای دو طرف است که درباره گام‌های متقابل جهت کاهش نگرانی‌ها فکر کنند».

 

کشورهای آلمان، فرانسه و انگلیس هفته قبل در اقدامی‌که آن را تلاش برای حفظ برجام خواندند، با انتشار بیانیه‌ای،  ساز و کار حل اختلاف در چارچوب برجام را فعال کردند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اما مدعی است: «هدف مکانیسم حل اختلاف، یافتن راهکارها و بازگشت به پایبندی کام در چارچوب برجام است. مسئله، اعمال تحریم نیست». (جزئیات بیشتر)

این مکانیسم روندی است که در صورت طی کردن کامل مراحل، به بازگرداندن تحریمهای سازمان ملل علیه ایران منتهی خواهد شد. 

با این حال دیپلماتهای اروپایی مدعی هستند که هدف این تصمیم حفظ توافق هسته‌ای از طریق بحث و رایزنی با ایران برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام است، نه بازاعمال تحریمهای سازمان ملل. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول