اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

بارش‌های مجدد در کشور از امشب/هشدار لغزندگی جاده‌ها و تلاطم در دریا

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امشب سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود و موجب بارش پراکنده برف در شمال غرب و غرب خواهد شد، گفت: فردا در شمال غرب، غرب و برخی نقاط مرکز کشور بارش برف و باران داریم.

بارش‌های مجدد در کشور از امشب/هشدار لغزندگی جاده‌ها و تلاطم در دریا

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اواخر امشب سامانه بارشی از سمت غرب به کشور وارد می‌شود و موجب بارش پراکنده برف در شمال غرب و غرب خواهد شد.

وی افزود: فردا در شمال غرب، غرب و برخی نقاط مرکزی کشور بارش برف و باران داریم و در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور همچنین سواحل شمالی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی مذکور روز چهارشنبه در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب کشور و غرب کشور به صورت برف و باران و وزش باد خواهد بود.

ضیائیان افزود: از اواخر وقت روز چهارشنبه در شرق کشور نیز بارش پراکنده داریم، اما روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام،‌ لرستان، چهار محل و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و شمال خلیج فارس است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه عمده‌ فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق،‌ جنوب شرق و جنوب کشور است، البته در برخی نقاط شمال غرب و دامنه البرز مرکزی بارش پراکنده داریم؛ تا ظهر پنجشنبه نیز در استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز جمعه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی از امشب، در استان‌ها و مناطقی که ذکر شد، کاهش دید، ‌لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی و تلاطم در دریا پیش‌بینی و توصیه ‌می‌شود احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

وی افزود: روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، همچنین دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل شمالی کشور سبب بارش برف، کاهش دما و برخی نقاط کولاک برف می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج است، گفت: همچنین تنگه هرمز روزهای چهارشنبه تا جمعه ‌و دریای خزر و دریای عمان هم روز جمعه مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز چهارشنبه در اواخر وقت بارش برف و باران در تهران خواهیم داشت و روز پنجشنبه نیز آسمان تهران ابری و بارانی است که بارش برف و کاهش دما نیز در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 24 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول