اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هند خط لوله صلح را امضاء نکرد/ورود دهلی نو به پروژه های بزرگ LNG قطب شمال

هند پس از اینکه به دلیل اختلافات با پاکستان، پیمان سه جانبه خط لوله هند- پاکستان و ایران را امضاء نکرد اکنون برای تامین LNG مورد نیاز به پروژ های قطب شمال روسیه چشم دوخته است.

هند خط لوله صلح را امضاء نکرد/ورود دهلی نو به پروژه های بزرگ LNG قطب شمال

 

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، دهلی نو به دنبال مشارکت در پروژه‌های گاز مایع طبیعی روسیه در قطب شمال است. این کشور همکاری‌هایی را با مسکو  در زمینه فرصت‌های ویژه در قطب شمال آغاز کرده است.

سرگئی لاوروف رئیس امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه تایمز در هند گفت: ما همکاری‌های خود را در زمینه اکتشافات زمین شناسی، توسعه مشترک میادین نفت و گاز در قلمروی دو کشور از جمله پروژه‌های فراساحلی که امکان اینکه هند به عنوان یک کشور خارج از قطب در استخراجات این منطقه دخیل می‌شود، ادامه می دهیم.

براساس اعلام وزیر نفت و گاز طبیعی هند، این کشور یکی از بزرگترین و سریع‌‌ترین بازار ال‌ان‌جی در دنیا است و می‌خواهد ال‌ان‌جی روسیه را برای تأمین نیاز انرژی خود بیاورد. بنابراین هند با این هدف در پروژه‌های ال‌ان‌جی قطب شمال روسیه که توسط شرکت نواتک اجرا می‌شود، شرکت کرده است.

وی همچنین گفت:« ما در حال مطالعه برای مشارکت در طرح‌های بیشتری در آینده هستیم و از هر فرصتی که منجر استخراج ال‌ان‌جی از این منطقه بشود همکاری خواهیم کرد.»

از آنجایی که هند از پروژه‌های مشترک با پاکستان فاصله گرفته علاقه‌مندی خود را برای گاز روسیه بیشتر کرده است.

همچنین دهلی نو از امضای تفاهم‌نامه سه جانبه  ساخت خط لوله ایران، پاکستان و هند امتناع کرده است. 

پرادهام گفت: ما نمی‌خواهیم با پاکستان معامله کنیم و ما علاقه بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه داریم.  در ماه سپتامبر شرکت «نواتک روسیه» و «انرژی گلوبال هند» توافق بر روی عرضه گاز ال‌ان‌جی به هند را امضا کردند.

این تفاهم‌نامه طولانی‌مدت به سرمایه‌گذاری مشترک در پایانه ال‌ان‌جی و نیز ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک برای فروش ال‌ان‌جی و گاز طبیعی به مشتری‌ها در هند، بنگلادش و دیگر کشورها تأکید کرده است.

منابع نفت خام در قطب شمال روسیه توانسته شرکت‌هایی را از هند برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نفتی جذب کند.

 پرادهام این پروژه را برای هند بسیار جذاب خواند اما به جزئیات و میزان سرمایه‌گذاری اشاره‌ای نکرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول