اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

مشهد را برای مسابقات آسیایی فوتبال آماده می‌کنیم/ اهدای مدال قهرمانی به سردار سلیمانی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ما در حالی که تلاش کردیم، مشهد را برای اولین بار برای مسابقات آسیایی فوتبال آماده کنیم، دشمنان ما و در راس آنها عربستان سعی کردند که این اتفاق رخ ندهد چرا که از قدرت ایران و حضور هوادارنش می‌هراسند.

مشهد را برای مسابقات آسیایی فوتبال آماده می‌کنیم/ اهدای مدال قهرمانی به سردار سلیمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرزاد فتاحی ظهر امروز اهدای مدال‌های قهرمانان جهانی و آسیایی استان به سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: درود می‌فرستم بر روح پر فتوح شهدا و امام شهدا و جانباختگان حوادث اخیر در سقوط هواپیما و تشییع سردار سلیمانی و همچنین از همه کسانی که برای اعتلای نام این سرزمین تلاش می‌کنند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: امروز در کنار هم جمع شدیم تا بار دیگر بخشی از درس جوانمردی و فتوت را در ورزش نشان دهیم.

وی بیان کرد: همه شما می‌دانید اگر رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌های امثال شهید سلیمانی نبود، ما این آرامش را در کشور نداشتیم، در دوران دفاع مقدس نیز جوانان ما زندگیشان را فدا کردند تا ما در امنیت زندگی کنیم.

فتاحی ادامه داد: از همین استان بالغ بر 18 هزار شهید داریم که 400 نفر از آن‌ها شهدای ورزشکار بودند، همچنین هفت شهید مدافع حرم در این دوران داریم و همه این‌ها نشان می‌دهد که جامعه ورزش ما همچون سایر اقشار جامعه در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی تصریح کرد: برای اینکه یک قهرمان بتواند در مسابقات کشوری حضور پیدا کند باید مراحل سختی را بگذارند تا با برترین‌های کشور رقابت کند و بعد از آن در مسابقات جهانی و آسیایی قرار گیرد تا با رقابت با بزرگان دنیا بتواند برای کشورش افتخار آفرینی کند. شما به خوبی می‌دانید که این کار بسیار دشوار است و یک ورزشکار باید حدود 10 سال تمرین کند تا به این مرحله برسد.

وی اضافه کرد: ما در میان ورزشکاران آسیایی و جهانی قرار داریم که آمدند تا مدال‌های بسیار ارزشمند خود را به صورت نمادین به این شهید بزرگ تقدیم کنند.

فتاحی عنوان کرد: شهدای ما بزرگترین مدال قهرمانی را به‌دست‌آوردند، مدالی که شهدای ما گرفتند بالاتر از هر مدال جهانی است و جامعه ورزش ما به این باور رسیده است. امروز به بیان رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی تنها یک فرد نیست که شهید شده است بلکه شهادت او یک فرهنگ است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی افزود: ما امروز دعوت کردیم که هفت نفر از قهرمانان استان مدال‌های خود را تقدیم کنند اما حدود 15 نفر از ورزشکاران ما آمدند و 20 مدال بین‌المللی را در اینجا می‌بینیم.

وی ادامه داد: شاهد بودیم دشمنان ما از هیچ کاری در جهت انزوای ایران دریغ نکردند و امروز به عرصه ورزش نیز وارد شدند. دشمنان بدانند که ما هر چه داریم از شهدا است.

فتاحی اظهار کرد: ما در حالی که تلاش کردیم، مشهد را برای اولین بار برای مسابقات آسیایی فوتبال آماده کنیم، دشمنان ما و در راس آنها عربستان سعی کردند که این اتفاق رخ ندهد چرا که از قدرت ایران و حضور هوادارنش می‌هراسند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن تشکر از حمیداوی، مالک تیم شهر خودرو گفت: از همه مسؤولین و مدیران باشگاه‌های آسیایی ما که زیر بار این ذلت نرفتند‌ و اقتدار ایران را حفظ کردند، تشکر می‌کنم چرا که کاری بسیار بزرگ را انجام دادند.

 ما باید مطالبه‌گر خون شهیدان باشیم

در ادامه این مراسم جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی گفت: احترام ویژه‌ای برای همه قهرمانان و افتخار آفرینان کشور قائل هستم مخصوصا قهرمانانی که امروز توفیق پیدا کردند به سبب اعلام وفاداری به راه و رسم شهدا به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، مدال‌های خودشان را تقدیم این بزرگوار کنند.

سردار مجتبی غفورپور یزدی افزود: پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، رسانه‌ها به زوایای اخلاقی و شخصیتی این شهید پرداختند و من نیز می‌خواهم به چند ویژگی بارز این شهید اشاره کنم.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، این سردار شهید در عملیات کربلای 5 رشادت‌های خاصی داشت و توانست یک نقطه مهم را در عراق بگیرد که مورد تعجب همه بود و این موضوع تدبیر و شجاعت این فرد خاص را نشان می‌دهد.

جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی در خصوص روحیه پهلوانی این شهید نیز عنوان کرد: بعد از دوران جنگ در دهه 70، یکی از اشرار در جنوب شرق ایران، شرارت‌های زیادی می‌کرد و دو اتوبوس از سربازان را گروگان گرفته بود که سردار سلیمانی وارد قضیه شد و این فرد شرور را در مرز افغانستان محاصره کرد.

سردار غفورپور یزدی ادامه داد: این فرد شرور تهدید به شهید کردن همه سربازان کرد و آزادی خودش را در قبال آزادی گروگان‌ها خواست با اینکه فرصت بسیار خوبی برای از بین بردن این شرور وجود داشت اما سردار سلیمانی جان سربازان را نجات داد و این فرد شرور را رها کرد و به‌خاطر قولی که داده بود حتی به‌دنبال این فرد نیز نرفت.

وی افزود: در سوریه نیز سردار در شرایط خاصی وارد شد و هم اکنون 90 درصد از سوریه در دست جبهه مقاومت است، ما اگر سوریه را از دست می‌دادیم، لبنان را نیز از دست می‌دادیم و پس از آن اسرائیل برای گرفتن خوزستان اقدام می‌کرد.

جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی در خصوص هوش سیاسی و دیپلماتیک این شهید نیز گفت: در طی دو جلسه دو ساعته با پوتین، او را مجاب کرد تا به سوریه وارد شود و به کمک جبهه مقاومت آید، نفوذ کلامی داشت که چنین ظرفیت را به‌وجود آورد.

سردار غفورپور یزدی خاطرنشان کرد: یکی از فرماندهان لشکرهای داعش، اسم گردان‌هایش را شمر بن ذالجوشن ‌گذاشته بوده و گفته بود خاندان ما، بنی امیه باید همه آل علی را نابود می‌کردند و ما باید کار ناقص آن‌ها تکمیل کنیم، این چنین فتنه‌هایی توسط این بزرگوار نابود شد.

وی بیان کرد: از زمان استقلال عراق تاکنون هیچ وقت این کشور دست شیعیان نبوده و بعد از صدام، حدود 15 سال است که در دست شیعیان است، تدبیر سردار سلیمانی بود که این کشور را حفظ کرد و باعث شد عراق تجزیه نشود.

جانشین قرارگاه اجتماعی امنیتی شهید برونسی در خصوص وظیفه ما در قبال خون این شهیدان بیان کرد: ما باید در ابتدا مطالبه‌گر خون این شهیدان باشیم و دست از انتقام برنداریم.

سردار غفورپور یزدی افزود: دوم اینکه در راه خواسته به حق خودمان استقامت کنیم و این مقاومت، جنگ و درگیری نیست چرا که طبق گفته رهبر معظم انقلاب، جنگ نخواهد شد، ما باید بر سر حرف خودمان بمانیم و مقاومت کنیم.

انتهای پیام/ 70066

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول