اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

مسابقات جهانی کشتی پهلوانی | هادی عامل: ورزشکاران خارجی به امنیت ایران اذعان دارند

کارشناسی پیشکسوت کشتی ایران با اشاره به حضور ۲۰ تیم در رقابت‌های بین‌المللی کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در بجنورد گفت: ورزشکاران خارجی حاضر در ایران به امنیت کشورمان اذعان دارند.

مسابقات جهانی کشتی پهلوانی | هادی عامل: ورزشکاران خارجی به امنیت ایران اذعان دارند

هادی عامل در گفت و گو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به عضویت ۸۶ کشور در فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اظهار کرد: قرار بود ۴۸ تیم در این رقابت‌ها حاضر شوند، اما در نهایت برخی مسائل باعث شد تا فقط ۲۰ تیم از کشورهای جهان در این مسابقات حضور پیدا کنند.

وی حضور تیم‌هایی همچون لهستان، استونی، ترکیه، جمهوری آذربایجان و کره جنوبی به همراه اوکراین را در این مسابقات ارزشمند توصیف کرد و افزود: ورزشکاران این کشورها باروحیه خوبی وارد ایران شده‌اند و تماماً اذعان داشتند که  برخلاف تبلیغات رسانه‌های خارجی، امنیت و آرامش بسیار خوبی در ایران وجود دارد.

این کارشناس و پیشکسوت کشتی ایران، با تأکید بر اینکه سطح ورزشکاران و تیم‌ها در این دوره از رقابت‌ها بالاتر از ادوار گذشته است، افزود: ۱۱ کشور در نخستین دوره این مسابقات در کره جنوبی حضور داشتند، پس‌ از آن ۱۷ کشور در سال ۲۰۱۶ در جاکارتا رقابت کردند و اکنون نیز ۲۰ تیم در بجنورد ایران به رقابت می‌پردازند.

وی از وجود ظرفیت رقابت‌های پهلوانی و زورخانه‌ای برای گسترش در جهان خبر داد و گفت: می‌توان با سرمایه‌گذاری و تلاش در راستای اشاعه این فرهنگ ناب اسلامی ایرانی، در اقصی نقاط جهان اقدام کرد و با گسترش آن در مسابقات معتبر آسیایی و جهانی، برای این رشته نیز جایگاهی ایجاد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول