اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

شناسایی 445 کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق آمار حدود 901 کودک بازمانده از تحصیل در سنین 6 تا 11 سال در استان وجود دارد، گفت: حدود 445 کودک بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شده است.

شناسایی 445 کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمد محمدی شامگاه دوشنبه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه انسداد مبانی بی‌سوادی از وظایف آموزش و پرورش است، گفت: در استان تقریبا 100 درصد دانش‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند، همچنین تحقق پوشش تحصیلی در تمامی مناطق از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه نرخ پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی در کشور 98/13 درصد است، عنوان کرد: این عدد علیرغم تمامی مشکلات در استان 99/12 درصد است.

وی با تأکید بر اینکه کودکان بازمانده از تحصیل به یکی از دغدغه‌های اصلی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: طبق آمار ثبت و احوال حدود 901 کودک بازمانده از تحصیل در سنین 6 تا 11 سال در استان وجود دارد.

محمدی افزود: حدود 445 کودک بازمانده از تحصیل در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است که این کودکان به‌علت مهاجرت، فوت، بیماری صعب‌الاعلاج و کودکان بدسرپرست از تحصیل بازمانده‌اند و از 456 کودک هنوز شناسایی نشده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری توضیح داد: 50 راهور آموزش روستایی مأمور بازدید از مدارس روستاهای دورافتاده هستند؛ همچنین 35 کارشناس حوزه ابتدایی طرح شناسایی چهره به چهره از کودکان بازمانده از تحصیل را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه در دورترین مناطق چهارمحال و بختیاری مانند دهستان موگویی مراکز پیش‌دبستانی رایگان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدارس کوچک چند پایه گام بعدی ما برای پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی است.

محمدی با اشاره به اینکه 24 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری در دوره ابتدایی زیر 20 دانش‌آموز دارند، اظهار داشت: در سال گذشته 57 مدرسه در مناطق صعب‌العبور استان دایر کردیم، برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان مدارس چند پایه باید حمایت صورت بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در خصوص آمار بالای ترک تحصیل در بین دانش‌آموزان مردودی، گفت: در سال گذشته 747 دانش‌آموز مردودی در استان داشتیم؛ طبق آمارهای جهانی 45 درصد دانش‌آموزانی که مردود می‌شوند ترک تحصیل می‌کنند، بنابراین باید جلوی این موضوع گرفته شود.

انتهای پیام/68026/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول