اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

آرامگاه «حاج قاسم»، مأوای دل زائران بی‌قرار/ کرمان میزبان عاشقانی از آن سوی مرزها شده است + فیلم

اینجا گلزار شهدای کرمان، مأوای دل زائران بی‌قرار و دلتنگی است که تاکنون چنین روز و شب‌هایی به خودش ندیده است؛ صحنه‌هایی که گاهی زبان قاصر است از بیانش، اما صدای تپش همه قلب‌های عاشقش را می‌شنوی.

آرامگاه «حاج قاسم»، مأوای دل زائران بی‌قرار/ کرمان میزبان عاشقانی از آن سوی مرزها شده است + فیلم

خبرگزاری فارس، کرمان - در این روزهای سرد و بارانی زمستان، تنها جایی که به انسان حس آرامش و گرمی می‌دهد، گلزار شهدای کرمان هست. در خانه هم که هستی دلت آنجاست، گویا همین سادگی مزارش هم به این آرامش و دلگرمی می‌افزاید، سنگ قبر «حاج‌ قاسم» بنا به وصیت خودش بسیار ساده و بدون هیچ‌گونه لقبی فقط با عنوان «سرباز ولایت» مزین شده است.

حالا آرامگاه حاج‌ قاسم در گلزار شهدای کرمان تبدیل به مأمن دل عشاق شده است. کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) کرمان که مردم در روز تشییع سردار صحنه‌های عاشقی را به اوج خود رساندند این روزها شلوغ‌تر از هر زمانی را به خودش می‌بیند حتی کسانی که عزیزان تازه از دنیا رفته دارند برای درد و دل و آرامش به مزار «سردار دل‌ها» می‌آیند.

 

 

از روز خاکسپاری تا امروز، بارها و در ساعت‌های مختلف به مزار سردار رفتم، حتی ساعت از نیمه شب هم گذشته بود، اما باز هم مزار سردار شلوغ است! مردم برای رفتن به سر مزار حاج‌قاسم باران و برف و سرما را هم تحمل می‌کنند.

موکب‌ها هم همچنان دایر است، اتفاق جالب و قابل تقدیری که این روزها در کرمان افتاده، موکب‌های سردار حالا برای سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان هم دست به کار شده‌اند و کمک‌های نقدی و غیرنقدی دیار کریمان را جمع‌آوری می‌کنند.

میزبانی دیار کریمان، از میهمانان داخلی و خارجی حاج قاسم

این روزها کرمان میزبان میهمانان حاج‌ قاسم است، نه تنها مردم سراسر ایران بلکه از دیگر کشورها هم این روزها برای زیارت مزارش به گلزار شهدای کرمان می‌ایند.

چند نفر از خانواده شهدای رودان سر قبر سردار آمده بودند با آنها همکلام شدم، خواهر شهیدی می‌گفت: «هرگاه ما در منطقه رودان هرمزگان به مشکل برمی‌خوردیم سردار اولین نفری بود که حاضر می‌شد. سال‌ها قبل ما از وجود اشرار در این شهر رنج می‌بردیم که این را به اطلاع حاج قاسم رساندند. با پیگیری‌های سردار، امروز خوشبختانه شهرمان امن شده است نه تنها ما بلکه همه ایران مدیون سردار هستند».

 

 

اینکه زائران مزار حاج‌قاسم در این سرمای شدید از راه‌های دور آمده و در برخی نقاط شهر چادر می‌زنند، گواه این است که دیگر حرف، حرف دل است.

حضور گسترده زائران آرامگاه سردار دل‌ها از سراسر جهان اسلام قابل توجه است؛ بانویی که تنها از لبنان آمده، می‌گفت سردار اول برای لبنان است و بعد برای ایران، یا تعدادی از جوان که از کشور ترکیه آمده بودند، حرف دلشان را با سیدالشهدای مقاومت در میان می‌گذارند.

این روزها صحنه‌هایی را می‌بینی در مزار سردار دل‌ها که گاهی زبان قاصر از بیانشان است...

 

 

انتهای پیام/3388/ق/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول