اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شهرداری‌های شهرهای آلوده باید عوارض دریافتی را صرف توسعه حمل ونقل عمومی کنند

وکلای ملت، شهرداری های شهرهای آلوده را مکلف کردند، 100 درآمد حاصل از عوارض را برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرهای آلوده هزینه کنند.

شهرداری‌های شهرهای آلوده باید عوارض دریافتی را صرف توسعه حمل ونقل عمومی کنند

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 1 بهمن) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده، شهرداری‌های شهرهای آلوده را مکلف کردند باید همه عوارض دریافتی را صرف توسعه و نوسازی حمل ونقل عمومی کنند. 

در جریان بررسی ماده 45 این لایحه، از 204 نماینده حاضر در صحن علنی، 129 نماینده رأی موافق، 24 نماینده رأی مخالف و 7 نماینده رأی ممتنع دادند. 

در ماده 45 این لایحه آمده است:

یک واحد درصد مالیات دریافتی سهم دولت موضوع ماده (7) این قانون، همزمان با دریافت توسط سازمان، به حساب خزانه داری کل کشور واریز می گردد. خزانه­ داری کل کشور مکلف است مبالغ دریافتی هر ماه را تا پانزدهم ماه بعد مطابق سهم‌های مشخص شده در جدول پیوست به حساب دستگاه‌های مذکور واریز نماید.

در ادامه نمایندگان به بررسی ماده 46 پرداختند و آن را با 156 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 206 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در ماده 46 نیز آمده است؛

عوارض و جریمه های موضوع بندهای «الف» و «ب» ماده (31) این قانون مستقیماً به حساب شهرداری ها و یا دهیاری های محل سکونت مالک که هنگام صدور پلاک انتظامی ثبت شده است، واریز می گردد.

شهرداری های شهرهای آلوده مکلفند صددرصد (100%) درآمد حاصل از عوارض موضوع بند «ب» ماده (31) این قانون را برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی شهرهای آلوده هزینه نمایند. 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول