اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال بهمن‌ماه افتتاح می‌شود/ با وجود تحریم‌ها کشور به پیش می‌رود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال در همین ماه به بهره‌برداری می‌رسد ضمن آنکه بخشی از منطقه 2 نیز تا ابتدای سال 1400 افتتاح خواهد شد.

منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال  بهمن‌ماه افتتاح می‌شود/ با وجود تحریم‌ها کشور به پیش می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد مستضعفان صبح امروز از منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال در آستانه افتتاح است، بازدید کردند.

نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال در همین ماه به بهره‌برداری می‌رسد ضمن آنکه بخشی از منطقه 2 نیز تا ابتدای سال 1400 افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازدیدی که در خرداد‌ماه امسال از این پروژه داشتیم 300 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص دادیم و وعده دادیم بهمن‌ماه افتتاح می‌شود و امروز زمان تحقق وعده‌های دولت است.

وی افزود: در این ابر پروژه پیمانکاران بخش خصوصی، بنیاد مستضعفان و دولت همکاری داشتند و تلاش کردند تا پروژه با سرعت بیشتری پیش برود.

نوبخت ادامه داد:  فاز یک 32 کیلومتر طول دارد و از این مقدار 17 کیلومتر آن تونل و پل است. فاز یک موجب کاهش یک و نیم ساعته مسیر تهران به چالوس می‌شود و عمده فعالیت تکمیل این پروژه در منطقه یک در این دولت انجام شد ضمن آنکه کار از 6 ماه پیش که از این پروژه بازدید داشتیم با تزریق مالی سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه اوایل سال 1400 بخشی از منطقه 2 آزادراه افتتاح می‌شود، افزود:  این پروژه از سال 1375 تا همین چند وقت پیش فقط 17 درصد رشد داشت البته تلاش می‌کنیم تا ابتدای 1400 محور غربی و برخی تونل‌ها را در منطقه 2 آزادراه تکمیل کنیم تا ایاب و ذهاب انجام شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ارزش امروز منطقه یک را حدود 10 هزار میلیارد تومان و یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در منطقه 3 آزادراه هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم، اتصال منطقه 4 به منطقه 3 تا اندازه‌ای انجام شود و دستور تخصیص 85 میلیارد تومان برای منطقه 3 دادیم.

نوبخت گفت: درباره روز افتتاح این پروژه منطقه یک باید منتظر برنامه رئیس‌جمهور بود تا روز دقیق مشخص شود و پروژه ادامه آزادراه همت تا کرج هم بلافاصله پس از افتتاح منطقه یک آزادراه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد:کشور در حال پیشرفت است و ما در اوج تحریم‌ها و کارشکنی‌های دشمنان این ملت به آن‌ها نشان دادیم که کارها روی زمین نمانده است و پروژه‌ها به خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول