اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دانش‌آموزان با اخلاص و معرفت به مراتب بالای اخلاقی می‌رسند

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ دانش‌آموزان اساس و پایه حرکت انقلاب اسلامی هستند و وقتی اخلاص و معرفت در وجود جوانان و نوجوانان تبلور یابد به مراتب بالای اخلاقی خواهند رسید.

دانش‌آموزان با اخلاص و معرفت به مراتب بالای اخلاقی می‌رسند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، آیت‌الله امامی‌کاشانی امام جمعه موقت تهران در همایش بزرگ نسل آفتاب که در آستانه چهل سالگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار شد، با بیان اینکه مسأله انتظار، مسأله مقاومت، استقامت و ایستادگی است، اظهار داشت:‌ استقامت فرع معنویت و معنویت قدم گذاشتن در راه خداست.

وی افزود:‌ پیامبر اسلام(ص) و اولیای خدا نشان‌دهنده راه معنویت هستند و این راهی است که اگر انسان در این مسیر حرکت کند به پیروزی خواهد رسید.

وی گفت: حرکت کردن در این راه نتیجه‌بخش است همانطور که حضرت رضا (ع) فرمودند آن وقتی که انسان از همه راه‌ها خسته شده و بریده و نگران و مضطرب است آن وقت است که یأس و ناامیدی می‌آید و حرکت کردن در مسیر معنویت را‌ه‌های پیروزی را باز می‌کند.

آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از طلاب در حوزه‌های علمیه دعا می‌کردند که فرجی شود و امام زمان (عج) ظهور کند، گفت: در نهایت دعا مستجاب شد و فرج از راه رسید و انقلاب اسلامی پیروز شد. در آن زمان برخی‌ها می‌گفتند سرانجام این فداکاری‌ها معلوم نیست چه باشد اما خداوند سرانجامی مبارک را به ما نشان داد و امیدواریم قدم آخر این راه، ظهور امام عصر (عج) باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان اساس و پایه این حرکت هستند، اظهار داشت: چون معرفت در وجود نوجوانان و جوانان احاطه پیدا کند نوجوان به بالاترین مراتب خواهد رسید.

وی در پایان تأکید کرد: ما شهیدان زیادی در راه انقلاب داده‌ایم اما شهید حاج‌قاسم سلیمانی آسمانی و جهانی شد که این همان پایه اخلاص است و طبق فرموده امام رضا (ع) هرگاه فردی خسته و ناامید شد درِ اخلاص برایش باز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول