اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

رشته لجستیک در مقطع دکتری به طور سراسری دانشجو پذیرش می‌کند

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین، گفت: نقش اساسی رشته لجستیک کاربردی کردن دانش در دانشگاه‌ و حوزه صنعت است که می‌تواند اقتصاد را متحول کند.

رشته لجستیک در مقطع دکتری به طور سراسری دانشجو پذیرش می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا شیخ‌کبیر دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین در نشست خبری این مراسم که صبح امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، گفت: در این مراسم جشنواره استارت‌آپی لجستیکی برگزار می‌شود که می‌تواند به عنوان کسب کار لجستیکی نقش محوری در حوزه ارتباط با صنعت داشته باشد. در واقع می‌توان گفت این کنفرانس یک درگاهی است که صنعت جایگاه و مشکلات و مسائل خود را در سطح اقتصاد بنگاهی مطرح کند. 

* صاحبان ایده، دانش و راهکار مناسب را به صنایع بدهند

وی افزود: کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین این فرصت را ایجاد می‌کند که صاحبان ایده،دانش و راهکار مناسب را به صنایع بدهند که همین امر باعث می‌شود افزایش کیفیت برای رونق تولید اتفاق بیفتد. 

* رشته لجستیک در مقطع دکتری به طور سراسری دانشجو پذیرش می‌کند

شیخ کبیر تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که تاکنون انجام شده است ایجاد رشته تحصیلی لجستیک و زنجیره تأمین در کشور است که در دانشگاه‌های علمی کاربردی، غیرانتفاعی و پلی‌تکنیک (امیرکبیر) در حال حاضر در مقطع کارشناسی ارشد راه‌اندازی شده است. در واقع در حال حاضر این رشته در مقطع دکترا به طور سراسری دانشجو پذیرش می‌کند. 

* حضور ۵۰ دانشمند خارجی در کنفرانس لجستیک حضور دارند

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین ادامه داد: یکی از ویژگی‌های کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین این است که بیش از ۵۰ دانشمند خارجی در آن حضور دارند. به طوری که این رشته از لحاظ اهمیت ۶۰ درصد دانش اقتصاد محسوب می‌شود. این در حالی است که رشته تحصیلی لجستیک در مقطع کاردانی در سال ۸۵، در مقطع کارشناسی در سال ۸۷، در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۰ و در مقطع  دکترا در سال ۹۳ راه‌اندازی شده است. 

*  لجستیک یکی از مهمترین عناصر عرضه و تقاضا است

وی اضافه کرد: لجستیک یکی از مهمترین عناصر عرضه و تقاضا است. انجام درست و کار درست پاشنه آشیل زنجیره تأمین است. در واقع این رشته باعث کاهش قیمت تمام شده در صنایع است و نقش کلیدی دارد. 

*  لجستیک به عنوان کسب و کار محسوب می‌شود

شیخ کبیر ادامه داد: در حوزه لجستیک دو محور وجود دارد که نخستین آن این بود که تا ۸ سال پیش لجستیک تنها نقش پشتیبانی‌کننده داشت البته این موضوع به جز حوزه حمل‌ونقل بوده است اما در حال حاضر خوشبختانه لجستیک به عنوان یک کسب و کار محسوب می‌شود. 

* کشور ایران به طور صد درصدی یک کشور لجستیکی است

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی لجستیک و مدیریت زنجیره تأمین ادامه داد: تناسب استراتژیکی در لجستیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که به عنوان محور توسعه بوده و باید زیرساخت‌های آن را بیش از گذشته فراهم کنیم. این در حالی است که کشور ایران به طور صد درصدی یک کشور لجستیکی است که می‌توان با ایجاد زیرساخت‌های لازم کاربرد این رشته را گسترش دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول