اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

سلیمانی: میزبانی مسابقات جهانی پدل به ایران رسید/ با 13 اسکواش‌باز به قهرمانی آسیا می‌رویم

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: در 2 بخش زنان و مردان فروردین ماه مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی مالزی برگزار می شود. 13 نفر کاروان ایران خواهد بود.

سلیمانی: میزبانی مسابقات جهانی پدل به ایران رسید/ با 13 اسکواش‌باز به قهرمانی آسیا می‌رویم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش در نشست خبری اظهار داشت: در طی این سالها لیگ های ما از هیات ها به سمت باشگاهی رفته اند و ما حمایت باشگاه های خصوصی را داشته ایم. حتی باشگاه مهرسان می تواند میزبان همه لیگ های کشور در اردیبهشت سال آینده باشد. مدیر این باشگاه به عضویت هیات رئیسه هم درآمده که وزیر حکم آن را زده است.

وی ادامه داد: ملی پوشان ما جذب این باشگاه می شوند و هزینه از دوش فدراسیون هم برداشته می شود. مدیریت اسکواش جمعی است تا خلاقیت ها بروز پیدا کند. تلاش ما جلوگیری از حاشیه هاست.

رئیس فدراسیون اسکواش در پاسخ به این سوال در همان ماه اول با وکیلی که فدراسیون گرفت ورد کردیم. رئیس کمیته هم همان زمان در هیات دولت صحبت می کرد تا فدراسیون ها از مالیات معاف شوند. با توجه به مسائل اقتصادی تمرکز از سوی دولت شدت گرفت و فدراسیون ها مشمول مالیات شدند.

سلیمانی با اشاره به بدهی مالیاتی فدراسیون، خاطرنشان کرد: 900 میلیون بدهی ما بود که با اعتبارات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیونی سال گذشته فدراسیون برابری می کرد. امسال اعتبارات ما یک میلیارد و 500 میلیون بوده است. 86 درصد اعتبارات از سوی وزارت ورزش به فدراسیون ها پرداخت خواهد شد. ما برای این بدهی های مالیاتی قسط بندی کردیم. نصف این مبلغ بخشیده و بقیه را چک دادیم و حساب های فدراسیون باز شد.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره رقابت های پیش رو، یادآور شد: در 2 بخش زنان و مردان فروردین ماه مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی مالزی برگزار می شود. 13 نفر کاروان ایران خواهد بود. ما به دنبال تامین منابع هستیم. در حاشیه مسابقات اجلاس آسیا را هم داریم که یک نماینده هم معرفی خواهیم کرد. هفته آینده در نشست شورای برون مرزی برای اعزام مهرسان به مسابقات فرانسه دلایل را ارائه خواهیم کرد.

وی گفت: ملک ثابت و ضیا کاشانی 2 ورزشکار ما عازم هند خواهند شد تا در مسابقات بین المللی شرکت کنند. تیم مهرسان که تیم ملی جوانان ما هم محسوب می شود در حال تمرین است. در چند روز آینده اسامی نفرات اعزامی به مالزی را اعلام می کنیم.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره اینکه کرسی همچنان پابرجاست، تصریح کرد: کرسی ریاست غرب آسیا، عضویت در قاره آسیا و کمیته تحقیقات جهانی در دست ماست. ازبکستان، قزاقستان و قرقیزستان را در نظر داریم به غرب آسیا اضافه کنیم. 

وی همچنین با اشاره به معرفی 2 مربی به عنوان نامزد بهترین های آسیا، خاطرنشان کرد: هر سال قاره آسیا 2 مربی را در هویت بخشی و توسعه این رشته معرفی می کند. ما مجید روحانی و پرند دولتی زاده را به عنوان نامزد معرفی کردیم. 

سلیمانی در ادامه با اشاره به تشکیل هیات ناجا در رشته اسکواش گفت: با حکم سردار اشتری، هیات تشکیلات ناجا امروز شکل گرفت و رئیس این هیات سرتیپ عبدالرضا ناظری فرمانده نیروی انتظامی کرمان است. تفاهم نامه انجام شده تا تشکیلات راه اندازی شود.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره برگزاری مسابقات جهانی پدل، گفت: یکی از استراتژی های ما این است که در پدل کرسی جهانی بگیریم و در نظر داریم مسابقات جهانی این رشته را سال آینده خردادماه برگزار کنیم.

سلیمانی همچنین در مسائل اخیر کشور  گفت: ورزش جزوی از کل جامعه است که متاثر از مسایل سیاسی می شود. امنیت و ارزش ها دو مقوله مهم در هر کشور است که در ورزش هم مهم به شمار می رود. امروز شاهدیم که تحریم ها و تهدیدها بیشتر می شود در حالیکه نباید حادثه را به پای عدم امنیت گذاشت. اطمینان داریم کشورمان هم از این مرحله هم گذر هم خواهد کرد.

* رفیعیان: شاید سال آینده در فوتسال تیمداری کنیم

در ادامه حسین رفیعیان مدیرعامل باشگاه مهرسان که میزبانی هفته اول لیگ برتر بانوان را برعهده دارد، اظهار داشت: من چند ماهی است که عضو هیات رئیسه شده و با مشکلات آن آشنا شده ام. تلاش این است که حضورم برای فدراسیون مفید باشد. یکی از کارهایی که برنامه ریزی کردیم تشکیل تیم مردان و زنان است. تیم بانوان با حضور نفرات تیم ملی در لیگ امسال حضور خواهد داشت. تیم مردان هم سال آینده تشکیل خواهد شد.

وی افزود: ورزشکاران ما اسفندماه به مسابقات فرانسه اعزام می شوند. با توجه به حضور نفرات ملی، تلاش کردیم از کادر ملی هم استفاده کنیم. باشگاه هزینه ها را پرداخت خواهد کرد. از اول تا سوم اسفند مسابقات جوانان جهان برگزار خواهد شد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون اسکواش در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید با جذب بازیکنان ملی از جذابیت لیگ کم شود، عنوان کرد: حضور من در اسکواش به خاطر کمک به این رشته است. من اعلام کردم هر تیمی اگر مدعی است به خاطر مسائل مالی نمی تواند با تیم ما رقابت کند حاضرم هزینه ها را خودم پرداخت کنم. اگر تیمی فکر می کند نخبه دارد من می توانم کمک کنم.

وی درباره تیمداری در رشته های دیگر ادامه داد: احتمال دارد در بخش فوتسال مردان سال آینده تیم داشته باشیم. مذاکرات ادامه دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول