اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آنکارا: به آموزش نیروهای لیبی ادامه خواهیم داد

یک روز بعد از صحبت‌های رئیس‌جمهور ترکیه درباره حضور نیروهای آنکارا برای آموزش نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، وزیر خارجه ترکیه امروز اعلام کرد، ترکیه به آموزش این نیروها ادامه خواهد داد.

آنکارا: به آموزش نیروهای لیبی ادامه خواهیم داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت دو روز از کنفرانس برلین (+) درباره لیبی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ضمن «مشروع» خواندن موضع آنکارا در خصوص دادن آموزش به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، از تداوم آموزش به این نیروها خبر داد.

به نوشته «اسپوتنیک»، وزیر خارجه ترکیه امروز سه شنبه اعلام کرد: «ما (دولت ترکیه) با لیبی درباره آموزش (نیروهای دولت وفاق ملی) توافق کردیم و این دقیقا همان کاری است که ما داریم انجام می‌دهیم و این کار، یک اقدام مشروع است و ادامه خواهد یافت».

اوغلو با اشاره به کنفرانس برلین درباره لیبی افزود: «این خوب است که همه از آتش‌بس (در لیبی) و تلاش‌های آتی حمایت کردند اما باید به فرایند سیاسی سرعت داده شود».

پیش از صحبت‌های امروز مولود چاووش اوغلو درباره آموزش نیروهای دولت وفاق ملی لیبی، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنان روز گذشته خود گفته بود، آنکارا هنوز نظامی به لیبی اعزام نکرده و فقط مشاور و نیروهای آموزش‌دهنده فرستاده شده‌اند.

اشاره وزیر خارجه ترکیه به توافق این کشور با لیبی به دو یادداشت تفاهم در امور امنیتی و دسترسی به مناطق دریایی است که ۲۷ نوامبر(چهارشنبه ۶ آذر) بین رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه و فائز السراج، رئیس دولت وفاق ملی امضا شد.

ترکیه، دولت وفاق ملی لیبی را دولت مشروع این کشور می‌داند و بارها اعلام کرده که نیروهای وابسته به ژنرال «خلیفه حفتر» را نامشروع می‌داند. نیروهای وابسته به حفتر خود را نیروهای «ارتش ملی لیبی» نامگذاری کرده‌اند.

اظهارات مقام‌های ترکیه درباره اعزام نیروهای آموزش دهنده به لیبی در حالی مطرح شده که پارلمان ترکیه ۱۲ دی ماه مجوز اعزام نیروی نظامی جهت حمایت از دولت وفاق لیبی را صادر کرد. بر اساس مصوبه پارلمان، دولت ترکیه این مجوز را دارد که جهت حمایت از دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» که مورد حمایت جامعه بین‌الملل است، نیرو و تجهیزات اعزام کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول