اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خط ۲ متروی شیراز در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده خط 2 متروی شیراز تا پایان سال 99 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خط ۲ متروی شیراز در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عنایت الله رحیمی امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر شیراز اظهار داشت: برای مقابله با آلایندگی هوا و نیز رسیدن به یک برنامه عملیاتی، نیازمند زمان‌بندی است.

وی افزود: برای مقابله با آلایندگی هوا، باید استفاده از سوخت پاک یورو 4 و یورو 5 توسط وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد و محیط زیست در سطح کلان اجرایی و عملیاتی شود.

بهره‌برداری از خط 2 متروی شیراز در سال 99

استاندار فارس خاطرنشان کرد: گسترش خطوط مترو در کاهش زمان حرکت‌ها تاثیر مطلوب و اثرگذاری داشته و در این راستا خط یک متروی شیراز با 24.5 کیلومتر به پایان رسیده و با تلاش‌های انجام شده، خط 2 نیز تا پایان سال 99 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رحیمی اضافه کرد: شهرداری باید از فرصت فروش اوراق مشارکت و تهاتر در قالب تسهیلات و نیز فروش‌های ویژه دولت برای تامین منابع بهره‌مند شوند.

استاندار فارس در مورد وقوع گردوغبار در سطح استان اظهار داشت: برای مقابله با این پدیده نیازمند شناسایی کانون‌های گردوغبار با منشاء درون و برون استانی و نیز فرا ملی هستیم.

رحیمی تصریح کرد: جابجایی مراکز تولید شن و ماسه در غرب و حریم 30 کیلومتری شهر شیراز از دیگر مواردی است که کمک به کاهش آلایندگی می‌کند.

وی بیان داشت: استان فارس با وسعت 122 کیلومتر مربع مستعد کاشت گیاهان گز، گیاهان دارویی، دام و صنعت است که در تثبیت خاک و کاهش گرد و غبار تاثیر بسیاری دارد.

 انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول