اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

خیرین مدرسه‌ساز فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ترویج می‌دهند

فرماندار تربت حیدریه گفت: خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار، تفکر ناب نوع‌دوستی و فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ما ترویج می‌دهند و مسیر رسیدن به انسانیت را هموار می‌کنند.

خیرین مدرسه‌ساز فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ترویج می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، علی رستمی ظهر امروز در دومین جلسه هیأت مدیره جدید مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت حیدریه که به منظور معارفه مدیرعامل جدید مجمع خیرین مدرسه‌ساز با حضور فرماندار تربت حیدریه، معاون سیاسی امنیتی فرماندار، مدیر آموزش وپرورش و هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت حیدریه در محل دفتر مجمع برگزار شد، بر لزوم همکاری با خیرین مدرسه‌ساز تاکید و اظهار کرد: خیرین و انجمن اولیا، پشتوانه بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت هستند.

فرماندار تربت حیدریه گفت: باید از ظرفیت معنوی خیرین، برای ترویج فرهنگ بخشش و نیکوکاری در مدارس بهره برد و آن را به‌عنوان الگو به دانش آموزان معرفی کرد.

وی تأکید کرد: مطمئن باشید آموزش و پرورش می‌تواند آینده جامعه ما را ترسیم کند که در این زمینه باید با برنامه‌ریزی مناسب به این دستگاه کمک کنیم.

رستمی گفت: توسعه پایدار را در مدارس بجوییم، اگر در پی تربیت شهروند خوب و رسیدن به حیات طیبه‌ هستیم باید نگاهمان به سمت مدرسه و معلم باشد.

فرماندار تربت حیدریه افزود: آموزش و پرورش بدون مشارکت جامعه نمی‌تواند به تمامی اهداف خود برسد، خیرین و انجمن اولیا، پشتوانه بزرگی برای نظام تعلیم و تربیت هستند که ما باید این فرصت را مغتنم بدانیم و با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مضاعف زمینه مشارکت و حضور این یاریگران نیک‌اندیش را در مدارس فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه هزینه کردن در مدارس و برای تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری بزرگ و پر منفعتی است، تصریح کرد: چرا که کودکان امروز، طبیبان آینده دردهای جامعه ما هستند، بی‌شک کودکان امروز قدردان زحمات همه خیرین هستند و در آینده با عملکرد خود، پاسخ این همه مهربانی را می‌دهند.

رستمی خاطرنشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه‌یار، تفکر ناب نوع‌دوستی و فرهنگ نیکوکاری را در کودکان ما ترویج می‌دهند و مسیر رسیدن به انسانیت را هموار می‌کنند.

فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: مجمع خیرین مدرسه ساز از 21 سال پیش فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است و 20 تا 30 درصد مدارس کشور را خیرین ساخته‌اند، از 530 هزار کلاس در کشور 107 هزار مدرسه توسط خیرین ساخته شده است و 2.5 میلیون دانش‌آموز در کشور در کلاس‌هایی هستند که توسط خیرین ساخته شده است.

وی ادامه داد: باید تلاش شود به موازات سایر امور خیریه، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد ایجاد شود که دولت هیچ نقشی در آن ندارد و امور به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

رستمی واگذاری اختیارات به مسؤولان محلی را یکی از فلسفه‌های اصلی تشکیل شوراهای آموزش و پرورش دانست و افزود: متاسفانه این شورا نتوانسته در چارچوب قوانین تدوین شده خود کاملا اثرگذار باشد.

فرماندار تربت حیدریه ادامه داد: اگرچه یکی از مأموریت‌های شورای آموزش و پرورش ایجاد چشم اندازهای مشترک مبتنی بر مقتضیات و نیازمندی‌های بومی و محلی بوده است ولی دو هدف عمده تفویض اختیارات و تمرکززدایی بعد ۲۶ سال از تأسیس این شورا هنوز محقق نشده و در تمامی این دوران با واگذاری امور به شوراهای آموزش و پرورش مخالفت یا مقاومت شده است.

وی تصریح کرد: هرچند اختیارات ویژه در این قانون پیش‌بینی شده از جمله تقویم آموزشی، سازماندهی نیروها، حمایت از دانش آموزان نیازمند و مستعد، جذب منابع درآمدی پایدار، ولی متاسفانه هیچ کدام از این امور به دلیل مداخلات و تصمیم‌گیری در سطح استان و یا وزارت در طول سالیان متمادی عملیاتی نشده‌است.

خیرین مدرسه‌ساز افتخار آموزش و پرورش تربت حیدریه هستند 

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه در ادامه این مراسم گفت: وظیفه خیرین، پیشکسوتان و یاوران فرهنگ، یاری رساندن به مجموعه آموزش و پرورش است و فرصتی جهت احیای ارزش‌ها و کرامت انسانی فراهم می‌کنند.

محمد رضا قرایی اظهار کرد: وجود جامعه خیرین مدرسه‌ساز از افتخارات آموزش و پرورش شهرستان است.

وی گفت: یکی از راه‌های همگانی کردن فرهنگ، شرکت در امور خیر در خصوص رفع نیازهای مدرسه‌ها و مدرسه‌سازی است.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه بیان کرد: مدرسه‌سازی از اعمال خداپسندانه است زیرا مدرسه مکان تعلیم و تربیت، آموزش، علم و دانش، پژوهش و جایگاه مطالعه، تأمل علمی و محل آموختن مهارت‌های زندگی است.

قرایی خاطرنشان کرد: وجود خیرین، پیشکسوتان و یاوران فرهنگ در یاری رساندن به مجموعه آموزش و پرورش را فرصتی جهت احیای ارزش‌ها و کرامت انسانی می‌دانیم.

مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه افزود: یکی از راه‌های همگانی کردن فرهنگ شرکت در امور خیر در خصوص رفع نیازهای مدرسه‌ها و مدرسه‌سازی، تقدیر از اقدامات سخاوتمندانه و ایثارگرانه خیّرین است.

علم و دانش ملاک و پایه توسعه کشور محسوب می‌شود 

در بخش دیگر این جلسه مدیرعامل جدیدمجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت حیدریه بیان کرد: علم و دانش ملاک و پایه توسعه کشور محسوب می‌شود و مدرسه‌سازی از اعمال خدا پسندانه است که امکان تعلیم و تربیت، آموزش علم و دانش را برای دانش آموزان مهیا می‌کند.

سید جعفر علمدران افزود: در طول سال‌های اخیر، خیران، مشارکت زیادی داشتند و نسبت به چند سال گذشته رشد فوق‌العاده‌ای داشتند که این یک موهبت الهی است که نصیب فرزندان این مرز و بوم شده است.

وی اظهار کرد: باید ظرفیت‌های موجود در شهرستان را شناسایی و با تبیین و تدوین برنامه مناسب، نسبت به استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها اقدام کنیم.

مدیرعامل جدیدمجمع خیرین مدرسه‌ساز تربت حیدریه گفت: از ابتدای‌ سال‌ ۱۳۷۵‌ تا‌کنون‌‌‌‌‌ با حمایت‌ خیرین‌‌ ۴۵‌ فضای‌ آموزشی، دو خوابگاه، سه سالن‌ورزشی، ۲۹نمازخانه، یک کتابخانه، سه سرویس‌بهداشتی، دو سالن‌چندمنظوره، محوطه‌سازی  احداث شده‌است و ۱۳‌ پروژه‌‌ نیز درحال‌ اجرا‌ است.

گفتنی است؛ تفاهم نامه ساخت نمازخانه (سالن چند منظوره ) با برادران خوجگی به مبلغ یک میلیارد ریال‌ نیز منعقد شد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول