اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران در کشور و موج سرما از جمعه/ آسمان تهران چهار روز آینده برفی است

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف از فردا شب در پایتخت آغاز می‌شود، گفت: از روز جمعه کاهش دما در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌مصرف بهینه انرژی در مصارف خانگی و صنعتی در دستور کار باشد.

برف و باران در کشور و موج سرما از جمعه/ آسمان تهران چهار روز آینده برفی است

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور، اظهار داشت: از امروز تا یکشنبه هفته آینده در اغلب مناطق کشور شاهد بارش‌های مناسب و ناپایداری جوی هستیم. 

وی افزود: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در 24 ساعت آینده، بارش برف و باران در استان‌های کرمانشاه، همدان، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان و برخی مناطق اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: در 24 ساعت آینده در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان و همچنین سواحل خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا سامانه بارشی در غرب و جنوب‌غرب کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها به دامنه‌های البرز و مرکز کشور نیز کشیده می‌شود. 

وی افزود: روز پنج‌شنبه سامانه بارشی در شرق و جنوب کشور فعال خواهد بود و اواخر وقت پنج‌شنبه از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز پنج‌شنبه در اغلب مناطق کشور آسمان ابری و بارانی است که در این روز بارش‌ها در جنوب کشور و شرق شدت بیشتری دارد. 

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز جمعه سامانه بارشی دیگری از شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش در سواحل غربی خزر، غرب و شمال‌غرب کشور و دامنه‌های البرز خواهد شد.

وی بیان کرد: روز جمعه ‌کاهش 5 تا 10 درجه‌ای دما ‌در بسیاری از استان‌های کشور خواهیم داشت، بنابراین افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌مصرف بهینه انرژی در مصارف خانگی، اداری و صنعتی در دستور کار باشد.

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز شنبه هفته آینده غیر از جنوب و جنوب‌شرق، در اغلب مناطق بارش داریم، همچنین کاهش محسوس دما از شنبه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان گفت: روز پنج‌شنبه شرق خلیج‌فارس و دریای عمان و روز جمعه دریای خزر مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت با بیان اینکه تا چهار روز آینده کمینه دمای تهران زیر صفر است، گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، در برخی ساعات مه‌آلود و اوایل شب بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و فردا شب در تهران بارش برف داریم، همچنین روز پنج‌شنبه در تهران بارش برف خواهیم داشت و روز جمعه نیز آسمان تهران ابری با بارش برف پیش‌بینی می‌شود و این شرایط در روز شنبه نیز حاکم است و بارش برف و سپس کاهش دما را شنبه در پایتخت خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.‌

مدیر مرکز پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود؛ همچنین فردا در 21 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول