اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رسانه مهدوی: زنده نگه‌داشتن ایام فاطمیه زنده نگه‌داشتن امامت است

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی شمال کشور با اشاره به دلایل زنده نگه‌داشتن ایام فاطمیه در جامعه اسلامی گفت: زنده نگه‌داشتن ایام فاطمیه درواقع زنده نگه‌داشتن امامت است زیرا حضرت زهرا با شهادت خود مظلومیت حضرت علی را نشان داده و مردم امام زمان خود را در آن دوران شناختند.

رسانه مهدوی: زنده نگه‌داشتن ایام فاطمیه زنده نگه‌داشتن امامت است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه عزاداری برای حضرت زهرا دارای ارزش بسیار زیادی است، اظهار کرد: در آیات و روایات بسیاری به عزاداری برای حضرت زهرا (س) تأکید شده است زیرا خداوند برای عزاداران حضرت زهرا (س) عاقبت بسیار خوبی در آخرت و دنیا در نظر گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت ایام فاطمیه گفت: در فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) که پایه و اساس و یکی از مهم‌ترین اعتقادات شیعه در آن اتفاق افتاده و آن دفاع از امامت شیعه زمان خود بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم شناخت امام زمان(عج) در جامعه بیان کرد: پیامبر(ص) بر پیشبرد اهداف اسلام و به سعادت رسیدن انسان امامانی را با ویژگی‌های خاص معرفی کرد که باید در جامعه اسلامی حکومت می‌کردند و یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت فاطمیه همین مسئله یعنی شناخت امام زمان(عج) است.

رنجبر امامت را موجب امان و به سعادت رسیدن امت اسلامی برشمرد و افزود: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه تأکید بسیار زیادی به شناخت امام زمان(عج) داشتند زیرا این شناخت موجب در امان ماندن و‌ به سعادت رسیدن امت شده و از تفرقه جامعه اسلامی جلوگیری کرده و موجب وحدت می‌شود.

وی با اذعان به اینکه شناخت امام زمان(عج) باعث می‌شود تا ولی و سرپرست جامعه اسلامی شناخته شود، تصریح کرد: کسی که می‌خواهد هدایت جامعه اسلامی را بر عهده گیرد باید بدون عیب و معصوم بوده و مردم از وی تبعیت کنند و لازمه انجام این کار شناخت امام زمان و توجه به مهدویت و ولایت‌فقیه است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی شمال کشور با اشاره به دلایل زنده نگه‌داشتن ایام فاطمیه در جامعه اسلامی گفت: زنده نگه‌داشتن ایام فاطمیه درواقع زنده نگه‌داشتن امامت است زیرا حضرت زهرا(س) با شهادت خود مظلومیت حضرت علی(ع) را نشان داده و مردم امام زمان(عج) خود را در آن دوران شناختند.

رنجبر با بیان اینکه در ایام فاطمیه باید به بحث مهدویت توجه شود، افزود: فاطمیه ادامه‌دهنده راه مهدویت بوده و اگر بخواهیم در ایام فاطمیه خودمان را هم‌فکر حضرت زهرا(س) بکنیم می‌توانیم اهمیت توجه به گسترش مهدویت را بیشتر در جامعه ترویج دهیم و امام زمان(عج) خود را به مردم معرفی کنیم.

وی لازمه به سعادت رسیدن جامعه را معرفی امام زمان(عج) به مردم عنوان کرد و افزود: استکبار برنامه‌های مختلفی برای بدبین کردن مردم نسبت به اسلام داشته و سعی دارد مسئله مهدویت و امام زمان(عج) را در جامعه کمرنگ جلوه دهد که در این مواقع باید از همه توان برای شناساندن امام زمان(عج) به مردم استفاده کرد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر فراهم آوردن شرایط برای ظهور امام زمان(عج) گفت: وقتی از فاطمیه صحبت می‌شود باید از مهدویت و امام زمان(عج) هم‌صحبت کرد زیرا حجت بن حسن عسکری (ع) امام زمان(عج) حال حاضر بوده و باید شرایط را برای ظهور امام رئوف و مهربان فراهم کرد.

به گزارش فارس، خبرگزاری فارس گیلان با همکاری تمامی رسانه‌های استان افتخار دارد که آغازگر پویش «رسانه مهدوی» در گیلان برای اشاعه فرهنگ انتظار و مهدویت باشد و از این طریق از همه رسانه‌ها و کارشناسان دینی و مذهبی حوزه مهدویت کشور برای نشر یا بازنشر اخبار این حوزه در روز سه‌شنبه به‌صورت خاص و سایر روزها به‌صورت عام در راستای پویش فرهنگی سه‌شنبه‌های مهدوی با هشتگ #رسانه_مهدوی دعوت به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول