اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

افراد جامعه برای پیشگیری از کودک‌آزاری توانمند شوند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: کودک‌آزاری یا کودک همسری از آسیب‌های اجتماعی است و برای پیشگیری و کمک به رفع یا کاهش آن نیاز به توانمند سازی افراد جامعه است.

افراد جامعه برای پیشگیری از کودک‌آزاری توانمند شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مریم آذرشب در آیین انعقاد تفاهم‌نامه چند جانبه همکاری مشترک حقوق کودک با موضوع کودک آزاری و کودک همسری با تاکید بر لزوم حمایت از حقوق کودکان، اظهار داشت: کودک‌آزاری یا کودک همسری از آسیب‌های اجتماعی است که به‌علت ویژگی‌های تاثیرگذار آن نیاز به بررسی و برنامه‌ریزی مناسب به‌ منظور پیشگیری و کمک به رفع یا کاهش آن به شدت احساس می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اهداف اصلی این طرح اشاره کرد و یادآور شد: مقابله با این آسیب در راستای سیاست‌های حمایتی از حقوق کودکان و نوجوانان، پیشگیری از بروز کودک آزاری،کودک همسری و فرهنگ‌سازی در این خصوص و مداخلات لازم و به‌موقع به منظور کنترل و کاهش کودک آزاری، کودک همسری و پیامد‌های ناشی از آن از اهداف اساسی این طرح است.

وی به اهداف جزیی این طرح نیز اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آگاهی عمومی بالاخص (کودکان، والدین، مربیان آموزش‌وپرورش و تسهیل‌گران ) در خصوص پدیده کودک آزاری، کودک همسری و توانمندسازی افراد جامعه در خصوص مقابله با کودک آزاری و کودک همسری و همچنین ارتقای سطح آگاهی تخصصی کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک آزاری و کودک همسری از این اهداف است.

آذرشب ابراز داشت: شکل‌گیری سازوکار سازمان‌یافته و ساختارمند در راستای انجام به‌موقع فرآیند مداخله و مقابله توسط نهادهای دولتی و فعالان اجتماعی و مدنی، هماهنگی بین‌بخشی و بین نهادهای مرتبط با موضوع تدوین نظام ثبت، گزارش‌دهی و ارجاع و همچنین انجام مداخلات لازم در موارد بحرانی نیز از جمله این اهداف است.

وی بیان کرد: مداخلات درمانی و توانبخشی به‌منظور کاهش عواقب کودک آزاری، کودک همسری، ارائه حمایت‌های مددکاری، قضایی و اجتماعی به گروه هدف و حمایت از کارکنان نهادهای مرتبط با پدیده کودک آزاری و کودک همسری نیز از دیگر اهداف این طرح است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول