اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

موسوی: وزارت دفاع کره جنوبی که نام تاریخی خلیج فارس را نمی داند، با چه توجیهی نیرو به منطقه می فرستد؟

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به کاربرد نام جعلی به جای خلیج فارس از سوی کره ای ها، گفت: وزارت دفاع کره جنوبی که نام تاریخی خلیج فارس را نمی داند با چه توجیهی نیرو به منطقه می فرستد؟

موسوی: وزارت دفاع کره جنوبی که نام تاریخی خلیج فارس را نمی داند، با چه توجیهی نیرو به منطقه می فرستد؟

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران در صفحه توئیترش با اشاره به کاربرد نام جعلی به جای نام خلیج فارس از سوی وزارت دفاع کره جنوبی نوشت: «‏اگر وزارت دفاع کره جنوبی حتی نام تاریخی ⁧‫ خلیج فارس‬⁩ را هم نمی داند، با کدام دانش و توجیه می خواهد نیروی نظامی به این منطقه اعزام کند؟! احترام متقابل و پذیرش واقعیات  اساس روابط ملت های متمدن است.»

موسوی دیروز (دوشنبه) نیز در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اعزام نیرو کره جنوبی به منطقه نیز گفته بود: دولت کره به ما اطلاع داد که بخشی از ناوگانش را در منطقه عدن به صورت گشت زنی و خارج از ائتلاف آمریکا وارد منطقه کند که ما گفتیم غیرقابل قبول می‌دانیم و آن را همسویی با ماجراجویی آمریکا اعلام کردیم و شایسته روابط دیرینه و قدیمی و دوستانه ما با کره جنوبی نیست.

وی افزود: پیوندهای زیادی بین دو ملت است و مردم ما روابط ریشه داری دارند و این اقدام کره را سازنده نمی‌دانیم و اقداماتی را در سطح دیپلماتیک آغاز کردیم که اگر این تصمیم نهایی و اجرا شود، اقدامات مقتضی دیگر مدنظر است که بعد از آن اعلام خواهیم کرد.  

به گزارش فارس، وزارت دفاع کره جنوبی امروز سه شنبه اعلام کرد فعالیت یک ناوگان ضد دزدی دریایی خود را که هم اکنون در سواحل آفریقا فعالیت دارد، به مناطق حوالی تنگه هرمز گسترش می‌دهد.

به نوشته «رویترز»، اعلام تصمیم ارتش کره جنوبی برای گسترش فعالیت نیروی دریایی این کشور به مناطق حوالی تنگه هرمز بعد از فشارهای آمریکا برای کمک کردن به ائتلاف واشنگتن در خلیج فارس صورت گرفته است؛ ائتلافی که واشنگتن مدعی است به منظور ادعایی «حفاظت از نفتکش‌ها» تشکیل داده است.

وزارت دفاع کره جنوبی البته اعلام کرد، سئول به رغم استقرار نیروهایش در حوالی خلیج فارس و تنگه هرمز، قصد ندارد رسما به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق شود.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول