اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف کوسه‌ای که کف دریا راه می رود

محققان استرالیایی از شناسایی کوسه‌ای عجیب خبر داده اند که جثه کوچکی دارد و در کف دریا راه می رود. این کوسه در آب‌های نزدیک به کشور اندونزی شناسایی شده است.

کشف کوسه‌ای که کف دریا راه می رود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، کوسه جدیدی که در سواحل اندونزی شناسایی شده در آب‌های گرمسیری قادر به حیات است و دارای باله‌های منحصر به فردی است که راه رفتن آن را در کف دریا تسهیل می‌کند.

این نخستین بار است که کوسه‌ای با قابلیت راه رفتن در کف دریا شناسایی شده و این امر یک مزیت مهم برای این جاندار دریایی برای حرکت سریع یا مخفی شدن در نقاط مورد علاقه است.

 

تا به حال چهار کوسه از این نوع در آب‌های نزدیک به اندونزی شناسایی شده‌اند. کشف این جاندار دریایی جدید حاصل ۱۲ سال مطالعه است. کوسه یادشده یک متر طول دارد و تهدیدی برای انسان‌ها محسوب نمی‌شود.

این کوسه از قابلیت منحصر به فردی برای زنده ماندن در نقاطی که اکسیژن در آنها اندک است، برخوردار است و همین موضوع موجب حیرت دانشمندان شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول