اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

مهرعلیزاده: ۲۵ فدراسیون ملی ورزش‌های زورخانه‌ای در جهان ایجاد کردیم

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: برخی‌ها به پیوند ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی منتقد هستند اما نگاه بر این است که کشتی‌گیر زورخانه‌ای می‌تواند پهلوان باشد.

مهرعلیزاده: ۲۵ فدراسیون ملی ورزش‌های زورخانه‌ای در جهان ایجاد کردیم

محسن مهرعلیزاده در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به برگزاری سومین دوره ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در خراسان شمالی اظهار کرد: این دوره از رقابت‌ها با حضور 21 تیم در بجنورد برگزار شد و تعداد تیم‌ها نشان‌گر رشد مسابقات نسبت  به دوره‌های گذشته است.

وی با اشاره به اینکه 85 کشور عضو فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هستند، افزود: با توجه به برگزاری مسابقات انتخابی در کشورها، این تعداد کشور، تیم‌های دارای آمادگی برای مسابقات دعوت می‌شوند و علی‌رغم انصراف تعدادی از تیم‌ها، این افتخار برای کشور وجود دارد که توانسته ورزش‌های زورخانه‌ای را به دنیا بشناساند.

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در ادامه به برخی از مسابقات این رشته ورزشی پرداخت و گفت: قهرمانی جهان و جام جهانی دو رقابت اصلی این رشته ورزشی هستند که هر ۴ سال یک‌بار و به فاصله 2 سال از هم برگزار می‌شود که این تیم‌ها از رقابت‌های قاره‌ای منتخب می‌شوند.

وی درباره میزبانی بجنورد از این مسابقات نیز خاطرنشان کرد: مسئولان استانی خراسان شمالی دارای نگاه مثبت به مسائل بین‌المللی هستند و با بضاعت محدود استان، قدم‌های بزرگی برمی‌دارند که برای شناساندن استان در دنیا است و طبیعتاً در توسعه ورزش پهلوانی که ازجمله خاستگاه‌های خراسان شمالی است، اثر دارد.

مهرعلیزاده همچنین در ادامه به برنامه فدراسیون جهانی برای توسعه رشته پهلوانی اشاره کرد و گفت: از ۱۵ سال گذشته کار بر روی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی آغاز شد که در 5 حوزه آموزش، ساختار سازی، توسعه فیزیکی، شناساندن و معرفی IZSF برنامه‌ریزی بلندمدت انجام‌شده است.

وی با تشریح برنامه این فدراسیون خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش، مربیان، داوران و ورزشکاران کشورهای مختلف توسط مدرسان فدراسیون در ایران یا کشور میزبان آموزش داده می‌شوند و در ساختارسازی نیز ابتدا ایجاد فدراسیون بین‌المللی انجام شد، پس‌ازآن فدراسیون‌های قاره‌ای و سپس با تشکیل تیم‌ها و باشگاه‌های کشورها، فدراسیون‌های ملی ایجاد و تقویت شدند که از مجموع اعضای فدراسیون بین‌المللی، اکنون 25 کشور فدراسیون ملی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را دارند.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی ادامه داد: برگزاری سمینارهای برای شناساندن موضوعات فنی و تاریخی ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای و توسعه فیزیکی آن با ساخت و احداث زورخانه به‌عنوان سمبل این ورزش در کشورها در حال انجام است.

وی شناساندن IZSF را ازجمله دیگر مراحل برنامه بلندمدت فدراسیون عنوان کرد و افزود: این معرفی برای پیدا کردن جایگاه در موضوعات حقوقی، اعتبارات و کسب امکانات پایدار برای حرکت ماندگار است.

مهر علیزاده درباره برخی انتقادات نسبت به سطح کیفی کشتی پهلوانی و لزوم تفکیک آن از ورزش‌های زورخانه‌ای گفت: هر کشتی‌گیری پهلوان نیست، بلکه باید با آداب و رفتار و منش زورخانه‌ای تلفیق پیدا کند تا ورزشکار کشتی را بتوان پهلوان خطاب کرد، درنتیجه کمیته‌های پهلوانی و زورخانه‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که امکان جداسازی نیست بلکه می‌توان با توجه به تدابیر انجام‌شده برای حضور افراد در رشته‌های زورخانه‌ای، در وزن مثبت 90 کیلوگرم از افراد غیر زورخانه‌ای استفاده کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول