اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

طرح بوم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای رویکرد تحولی بوم در مدارس با نیازهای ویژه استان خبرداد و گفت: طرح بوم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می شود.

طرح بوم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می شود

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش‌های مهارت محور و بسط فعالیت‌های پرورشی برمبنای انجام فعالیت‌های عملی طرح بوم در سطح مدارس ابتدایی و متوسطه با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود. 

وی هدف از اجرای طرح تحولی و آینده ساز بوم را کارآموزی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دانست و افزود: در این طرح دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار آموزش مهارت‌های زندگی را برای آینده و رویارویی با جامعه واقعی می‌ آموزند. 

وی خاطرنشان کرد: مهارت‌آموزی و مدرسه محوری دو رویکرد آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدارس است که در رشد و پیشرفت جامعه نقش اثرگذاری دارد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار داشت: رویکرد تحولی بوم و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از الزامات تحقق مدرسه محوری در راستای تحقق ساحت‌های شش‌گانه تربیت (اخلاقی، علمی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و زیستی) است.                                                               

رنجبر گفت: چشم‌انداز اجرای این برنامه رشد و توسعه حر فه‌ای معلمان، رشد و یادگیری بیشتر در دانش‌آموزان در قالب تمرین تمرکز، خواندن و فراگیری مهارت‌های زندگی، شغلی و غیره است.                                                                                        
وی هدف از اجرای این برنامه را ایجاد نشاط در میان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه عنوان کرد و گفت: با توجه به تمرکز آموزش و پرورش بر مهارت‌های زندگی، این برنامه سعی بر ایجاد تعامل بیشتر دانش‌آموزان با محیط و جامعه دارد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اعلام کرد: در این طرح مدرسه به یک محیط پویا و رشد دهنده به منظور پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محلی ناشی از تفاوت‌های محیط زندگی، تفاوت‌های فردی و جنسیتی دانش‌آموزان و تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول