اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

بهبود اندک سهم نیروگاه‌ها در دریافت گاز/ شاهد رشد مصرف برق خانگی هستیم

سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه سهم سوخت گاز نیروگاه‌های برق در هفته جاری نسبت به هفته گذشته اندکی بهتر شده و افزایش یافته است گفت: با تصویب شورای اقتصاد مبنی بر تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده 8 میلیارد کیلووات ساعت صرفه‌جویی برق خواهیم داشت.

بهبود اندک سهم نیروگاه‌ها در دریافت گاز/ شاهد رشد مصرف برق خانگی هستیم

مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا تأمین سوخت گاز نیروگاه‌های برق همچنان کاهش دارد گفت: سهم تأمین سوخت گاز در نیروگاه‌های برق در هفته جاری نسبت به هفته گذشته بهتر و بیشتر شده است و وضعیت تحت کنترل و مدیریت است.

رجبی‌مشهدی تأکید کرد: با توجه به برودت هوا هفته گذشته تأمین سوخت گاز نیروگاه‌ها برق با 50 درصد کاهش همراه شده بود بنابر این از مشترکان خانگی برق درخواست داریم که این روزها در مصرف برق صرفه‌جویی کنند چرا که در حال حاضر شاهد رشد مصرف برق در بخش خانگی هستیم.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه یک موج سرمای شدید از روز جمعه کشور را فرا خواهد گرفت، اظهار داشت: نیروگاه‌های کشور در حال حاضر بدون هیچ مشکلی از سوخت‌های جایگزین مثل نفت گاز و نفت کوره‌ برای تولید برق استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروگاه‌های  برق که هفته گذشته از سوخت مازوت استفاده می‌کرد از عدد 6 نیروگاه عبور کرده و افزایش یافته است،‌گفت: به هر حال مشکلی از بابت تأمین سوخت نیروگاه‌ها نداریم و به این شکل نیست که نیروگاه‌ها فقط از سوخت مازوت استفاده کنند بنابر این برای اینکه مشکلی به وجود نیاید از سوخت ترکیبی استفاده می‌کنند.

رجبی مشهدی در خصوص تعویض یک میلیون کولرگازی فرسوده در مناطق گرمسیر کشور نیز گفت: طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده در هفته جاری در شورای اقتصاد تصویب شد و قطعا این برنامه سه ساله قادر خواهد بود تا 8 میلیارد کیلووات ساعت برق را صرفه جویی کند.

وی با بیان اینکه تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده مناطق گرمسیر یک، به تنهایی باعث کاهش 2 میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت گاز در نیروگاه‌های کشور خواهد شد اظهار داشت: این طرح می تواند نیاز به احداث 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید را در کشور مرتفع کند چرا که برای تامین 1600 مگاوات برق مورد نیاز، باید حداقل دوهزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شود که با در نظر گرفتن دیگر هزینه ها برای احداث خطوط انتقال، پست‌ها و خطوط توزیع نیاز به سرمایه گذاری بیش از 20 هزار میلیارد تومان دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول