اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

لزوم تجهیز پلیس به علم روز برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در کنار پلیس جامعه محور باید پلیس اطلاعات محور نیز فعال باشد و دستگاه پلیس به جای دوندگی با مجهز شدن به علم روز از تمام ظرفیت‌های فناوری به درستی بهره‌گیری کند.

لزوم تجهیز پلیس به علم روز برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سردار حسن مفخمی شهرستانی صبح امروز در نشست با مدیر و کارکنان خبرگزاری فارس استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به‌واسطه اینکه استان معبر و شاهراه ترانزیتی است، از ظرفیت بالقوه‌ای برخوردار است و چنانچه از این فرصت مناسب با تعامل و مساعدت با دستگاه‌های ذی‌ربط به‌درستی بهره‌گیری شود، می‌توان یک محیط امن در استان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه پلیس برقراری نظم و امنیت است، افزود: استان مرکزی به‌واسطه صنعتی بودن نیز پتانسیل بالایی دارد که با تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای حرکت در مسیر اهداف اقتصاد مقاومتی، انجام اقدامات و فعالیت‌های پلیس با حساسیت، دقت و نظم بیشتری صورت گیرد تا امنیت و آرامش نیز در حوزه صنعت افزایش یابد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تأکید کرد: طی پنج سال گذشته با اجرایی کردن نادرست اصل ۴۴ شاهد مشکلات و معضلاتی در حوزه صنعت و اقتصاد بودیم که نیاز است با مدیریت صحیح با کاهش حساسیت‌ها به گونه‌ای عمل کنیم که این پدیده اجتماعی منجر به پدیده امنیتی نشود، چراکه در این‌صورت با تهدیدات مواجه خواهیم شد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به ناآرامی‌های کشور به بهانه سهمیه‌بندی بنزین توسط عده‌ای فرصت‌طلب بیان داشت: با توجه به اینکه ظرفیت فرهنگی دینی و ایدئولوژی مردم استان بسیار بالا است، در این راستا هیچ‌گونه تخریب و تلفاتی صورت نگرفت که می‌طلبد از این ظرفیت در راستای همراه کردن مردم با دستگاه پلیس بیشترین بهره‌گیری را کرد.

وی یکی از راهبردهای کلان پلیس را بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌ها در راستای تأمین امنیت در استان عنوان کرد و گفت: انقلاب ما، انقلاب مردمی و فرهنگمان دینی است، از این‌رو نباید خود را جدا از مردم ببینیم و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، چنانچه بخواهیم پلیس در تراز جمهوری اسلامی باشد باید همواره در کنار مردم باشیم و از ظرفیت مردمی بهره‌مند شویم.

در ماجرای هپکو و آذرآب نیروی انتظامی نهایت همراهی و همکاری را داشت

فرمانده انتظامی استان مرکزی تأکید کرد: در حوزه‌های صنعتی و اقتصادی هم باید به گونه‌ای مدیریت شود که برای مردم ملموس باشد که دستگاه پلیس همراهشان است، مشروط بر اینکه مردم و به‌ویژه اقشار صنعتی و کارگری، خط قرمز امنیت را مدنظر قرار دهند.

مفخمی شهرستانی ادامه داد: در ماجرای هپکو و آذرآب نیروی انتظامی نهایت همراهی و همکاری را در تجمع کارکنان این دو واحد تولیدی را داشت تا این اعتراض تبدیل به موضوع امنیتی نشود، دستگاه پلیس تمایلی نداشت که این موضوع، حتی اجتماعی شود، اما با توجه به اینکه دستگاه پلیس سیستمی از حکومت است، زمانی که پا روی خط قرمز گذاشته شود آن زمان دیگر تکلیف روشن است و باید برخورد قاطع صورت گیرد چراکه در غیر این‌صورت، اجحاف در حق سایر مردم است.

نقش خود را در حوزه امنیت نیز به‌درستی ایفا کنیم

وی تصریح کرد: در خصوص مشکلات و تجمع کارکنان شرکت هپکو باعث تضییع حقوق بیش از هزار نفر از مردم در قطار شد و همچنین در جریان شرکت آذرآب، پرسنل شرکت شریان اصلی را مسدود کردند و مقاومت کردند اما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که پلیس خادم ملت و مسئول برقراری نظم و امنیت است و در راستای ایجاد امنیت میان مردم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند اما مقابله با پلیس اقدام مناسبی نیست و نباید اجازه داد خدشه‌ای به سیستم پلیس و حاکمیت وارد شود و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است. 

فرمانده انتظامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیگر برنامه و اهداف دستگاه پلیس گفت: در حال حاضر شاهد بسیاری از تهدیدات در حوزه فناوری و فضای سایبری هستیم که این تهدیدات در حوزه هوشمندسازی پلیس باید مدنظر قرار گیرد، ضمن اینکه در هم تنیدگی این تهدیدات با آسیب‌های اجتماعی همراه است که در این راستا مراقب باشیم ضمن کنترل آسیب‌های اجتماعی، نقش خود را در حوزه امنیت نیز به‌درستی ایفا کنیم.

مصرف مواد مخدر در استان بالا است

مفخمی شهرستانی در ادامه پیرامون مبحث قاچاق اظهار داشت: استان مرکزی بارانداز قاچاقچیان مواد مخدر نیست اما مصرف مواد مخدر در این استان بالا است که در این راستا می‌طلبد دستگاه پلیس به‌واسطه هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها‌ و فرهنگ‌سازی مناسب، در راستای پیشگیری و برخورد با ریشه جرم، گام‌های مؤثری بردارد.

وی از استان مرکزی به عنوان استان معبر یاد کرد و گفت: بسیاری از مجرمین ساکن استان نیستند اما این استان را به عنوان معبر برای ارتکاب جرم انتخاب کردند و چنانچه دستگاه پلیس در این خصوص اشراف اطلاعاتی داشته باشد، می‌تواند این مجرمان را زمین‌گیر کند تا به اهداف شوم خود دست نیابند.

استان مرکزی به لحاظ ترافیک از استان‌های سوم کشور است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به لحاظ ترافیک نیز از استان‌های سوم کشور است، افزود: استان مرکزی محل تردد خودروهای سنگین است و در این راستا نیاز است به‌واسطه تعامل با سایر دستگاه‌ها نیز اقدامات مناسبی در خصوص کاهش تصادفات انجام داد و اعتبارات را در نقاط حادثه‌خیز استان هزینه کنیم تا با این اقدام شاهد کاهش تلفات نیز باشیم.

مفخمی شهرستانی با اشاره به دغدغه رهبری به لحاظ ترانزیت کالای قاچاق اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد افزایش، ۴۲ درصدی کشفیات کالای قاچاق هستیم و این در حالی است که در این بازه زمانی کاهش ۳ درصدی کاهش تصادفات را داشتیم.

وی بیان کرد: از دیگر دغدغه‌های مردم، موضوع سرقت‌های خرد در شهرک‌های اقماری توسط افراد معلوم‌الحال به‌منظور تأمین مواد مخدر است که باید اقدامات مناسبی در راستای کنترل سرقت‌ها به‌منظور افزایش رضایتمندی مردم انجام داد.

 

دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان انتظامی استان در روزهای دوشنبه

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به دیدار چهره به چهره مردم با مسئولان انتظامی استان بیان داشت: دیدار مردمی در ساعات بعدازظهر روزهای دوشنبه در مساجد سطح شهر اراک با پلیس‌های تخصصی سبب می‌شود علاوه بر رفع مشکلات مردمی، عملکرد پاسگاه‌ها و دستگاه‌ انتظامی استان نیز در بوته آزمایش قرار گیرد تا به عنوان خادم مردم بتوان برنامه‌ریزی‌های مناسبی در راستای برآورده کردن انتظارات مردم انجام داد، ضمن آنکه فرماندهان شهرستان‌ها نیز مکلف به این‌گونه نشست‌ها و دیدار چهره به چهره مردم هستند که در سال آتی نیز با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

مفخمی شهرستانی ضمن تأکید بر تجهیز دستگاه پلیس به هوشمندسازی گفت: در حال حاضر نگرش سنتی در این راستا پاسخگو نیست و در کنار پلیس جامعه‌محور باید پلیس اطلاعات محور نیز فعال باشد و دستگاه پلیس به جای دوندگی با مجهز شدن به علم روز از تمام ظرفیت‌های فناوری به‌درستی بهره‌گیری کند.

پلیس اشراف کامل به علم دوربین هوشمند داشته باشد

وی ادامه داد: باید پرسنل دستگاه پلیس اشراف کامل به علم دوربین هوشمند داشته باشند تا تمام سامانه‌ها را تحت نظارت و کنترل داشته باشند به طور مثال در حوزه ترافیکی با ارسال یک پیامک به راننده، سبب پیشگیری از وقوع تصادفات شد، چراکه با توجه به محدودیت اعتبارات نمی‌توان در جای‌جای جغرافیای استان نیرو مستقر کرد، اما با جانمایی دوربین‌ها در نقاط حادثه‌خیز میزان تصادفات را کنترل کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: به‌واسطه هوشمندسازی پلیس علاوه بر کیفی سازی نظارت‌ها، مانع از فرار مجرم هم می‌توان شد، ضمن اینکه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان، مانع از تضرر شهروندان نیز شد. 

مفخمی شهرستانی خاطرنشان کرد: به هر میزان که دستگاه پلیس در مسیر هوشمندسازی گام بردارد می‌توان در حوزه نظارتی و افزایش امنیت، نتایج مطلوب‌تری کسب کرد و باید در این حیطه فعالیت‌ها را توسعه داد تا آیندگان نیز از ظرفیت فناوری و علمی پلیس نیز بیشترین بهره‌گیری را داشته باشند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول