اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار مجدد «الحشد الشعبی» درباره انتقال هوایی تروریست‌های داعش از سوریه به عراق

«کتائب سید الشهداء» از زیرمجموعه‌های الحشد الشعبی ، درباره عملیات‌های پیاپی هوایی واشنگتن و انتقال هوایی تروریست‌های داعش از سوریه به مناطق امن در خاک عراق هشدار داد.

هشدار مجدد «الحشد الشعبی» درباره انتقال هوایی تروریست‌های داعش از سوریه به عراق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاظم الفرطوسی» از فرماندهان «کتائب سیدالشهداء» (گردانهای سیدالشهداء از زیرمجموعه‌های سازمان الحشد الشعبی» عراق، اقدام واشنگتن در انتقال تروریست‌ها از سوریه به مناطق امن برای آنها در خاک عراق خبر داد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه»، توضیح داد که،  در مرزهای عراق و سوریه، نیروهای امنیتی مستقرند اما آسمان این مناطق برای هواپیماها و بالگردهای آمریکایی از جمله بالگردهای ترابری «شینوک» کاملا باز است. بالگردهایی که از آغاز عملیات در سوریه و تنگ شدن عرصه در مقرهایی که عناصر داعش در آن مستقرند، عملیات‌های زیادی را در حمایت از این تروریست‌ها انجام داده‌اند.

الفرطوسی افزود: هواپیماها و بالگردهای آمریکایی هرگز تفتیش نمی‌شوند و به راحتی تروریست‌ها را از سوریه به مناطق امن در عراق منتقل می‌کنند و این اقدامی خطرناک است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا فعالیت این گروه تروریستی به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته، لذا نیروهای آمریکایی تلاش دارند تا تروریست‌ها را به مناطق امن منتقل کنند.

این در حالی است که «ستار الجابری» نماینده جریان حکمت ملی، دیروز با اشاره به اینکه واشنگتن  از کلیه خطوط قرمز در تعامل با عراق عبور کرده، گفت که در پی تصویب طرح اخراج نظامیان‌ آمریکایی از خاک کشورمان، این خروج به تدریج در حال اجرا است.

پیشتر نیز گزارش‌هایی درباره انتقال سرکرده‌های داعش از سوریه به عراق طی عملیات‌های پیاپی هوایی واشنگتن گزارش‌هایی منتشر شده است. علاوه بر هشدارهای مکرر سازمان الحشد الشعبی در این باره، «قُصَی الانباری» مدیر اداره سازمان «بدر» در استان «الانبار»، چند روز پیش، از عملیات جدید هلی‌برن آمریکا در این استان و انتقال شماری از عناصر داعش از سوریه به «وادی حوران» پس از پاکسازی آن به دست الحشد الشعبی عراق، خبر داد.

 «عادل الکرعاوی» از فرماندهان سازمان «الحشد الشعبی» عراق نیز درباره به تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکا در حمایت از گروه تروریستی داعش هشدار داد و گفت که مرزهای عراق شاهد تحرکات عجیب و مشکوک است و شمار زیادی از فرماندهان داعش به همراه خانواده‌های خود در این مناطق حضور دارند و واشنگتن در حال ایجاد اردوگاه‌هایی برای این تروریست‌ها در نزدیکی مرزهای مشترک عراق و سوریه است.(جزئیات بیشتر)

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال ۲۰۱۴، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی موفق شدند در سال ۲۰۱۷ تروریست‎ها را از کشورشان اخراج کنند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در برخی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در برخی از مناطق این کشور از جمله الانبار و نینوی و دیالی انجام می‎دهند به ویژه که گزارش‌هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در مرز مشترک عراق و سوریه و تلاش واشنگتن برای ایجاد تزلزل و ناامنی در عراق در راستای تحقق اهدافش در این کشور، در دست است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول